Zuckerberg milliárdokat veszít a hirdetési bojkott miatt
Zuckerberg, milliárdos vezérigazgatónak komoly fejfájást okoz az, hogy a Coca-Cola után egyre több nagy cég mondja le a hirdetéseket a Facebookon.
A közösségi médiaóriásnak több milliárdos veszteséget fog okozni, ha a Coca-Cola nyomdokaiba lép a többi nagy multinacionális vállalat, és nem fog hirdetni a platformon. De milyen hatással lesz ez a Libra projektre?
A Coca-Cola pénteken bejelentette, hogy 30 napra felfüggeszti minden fizetős hirdetési kampányát a Facebook platformján, mivel a közösségi média nem tesz semmit a gyűlöletbeszéd és a rasszizmus csökkentéséért.
„Ebben az átmeneti időszakban át kell értékelnünk a hirdetés szükségességét,”nyilatkozta James Quincey a Coca-Cola vezérigazgatója. „ Sokkal nagyobb felelősségvállalást és transzparenciát várunk el a közösségi média partnereinktől. ”
A Coca Cola a Hershey, a Levi’s, a Honda és az Unilever egy 90 nagyvállalatot tömörítő csoportot képvisel, amely a Stop Hate for Profit kezdeményezés miatt jött létre.
A Stop Hate for Profit projektet az amerikai Emberi Jogi Szervezetek kezdeményezték George Floyd afroamerikai állampolgár halála után. Véleményük szerint a Facebooknak katasztrofális hatása van a társadalomra. Megengedi a rasszista, erőszakos és hamis hírek terjedését a platformján.
Zuckerberg egy sajtónyilatkozatban kiállt a cége mellett és azt nyilatkozta, hogy a platform ezek után címkézni fogja a hamis tartalmakat és a gyűlöletbeszédet. A Facebook, amely a WhatsApp, az Instragram tulajdonosa is, komoly pofont kapott. A cég árfolyama 8,3%-kal zuhant. Zuckerberg saját vagyona pedig 7,3 milliárd dollárral csökkent a Bloomberg jelentése szerint.
A milliárdos vezérigazgatónak nem csak emiatt fájhat a feje. A WhatsApp fizetési szolgáltatást ugyanis Brazíliában leállították mindössze egy hónap működés után.
Aggasztó hírek a Libra és Zuckerberg számára
A Facebooknak idén már számos kritikát kapott nemcsak a rasszista tartalmak, hanem a kiszivárgó felhasználói adatok miatt is. Jelenleg nemcsak hirdetésekkel, hanem a Whatsapp fizetésekkel is számos problémája van. A közösségi média számára azonban a legnagyobb kihívást a Libra projekt jelenti.
Zuckerberg-nek és munkatársainak egyelőre nem sikerült meggyőznie a globális szabályozókat, így nem valószínű, hogy mostanában piacra tudják dobni a vitatott Libra kriptovalutát. A Facebook a világ nemzeti bankjaival és különféle szabályozói szervekkel egy világméretű pénzügyi rendszer megépítésén dolgozna, amely a tech vállalat digitális valutája köré épülne.