Lemaradhatnak azok a vállalkozások, amelyek nem integrálnak Web3-tárcát

A híres freskó, Michelangelo „Ádám teremtése” című műve a Sixtus-kápolna mennyezetén szimbolikusan ábrázolja az ember teremtését. Az Isten és ember ujja közötti távolság jól kifejezi a Web2 és Web3 közötti szakadékot is. A Web2 világa bár közel van a Web3-hoz, de még mindig elérhetetlen távolságban van tőle.

A világháló jelenleg főként Web2-vállalkozásokra épül. Őket gyakran egyetlen hiányzó láncszem választja el a Web3 funkciótól: egy egyszerű kriptotárca integrálása. Ezt a kapcsolatot megteremtve könnyen átléphetnek a decentralizált világba.

Sokak szerint a Web3-tárca egy fizetési eszköz, amellyel a kriptovaluták tranzakcióit kezelhetjük. Mégsem célszerű úgy tekinteni rá, mintha csak egy kriptofizetésekért felelős alkalmazás lenne. Ez olyan, mintha azt mondanánk, hogy az internet csak szórakoztatásra való.

Ez a kriptotárca nem csak a privát kulcsok kezelésére szolgáló eszköz. Valójában ez a legkevésbé érdekes része. Egy Web3-tárca a Web3 világ kapuja: a decentralizált alkalmazások böngészője, digitális azonosító, belépési lehetőség, új bankolási forma, expressz fizetési mód és hitelesítési mechanizmus.

A Teslához hasonló cégek, amelyek már integrálták weboldalukon a szolgáltatást, nemcsak azért tették ezt, hogy ügyfeleik kriptovalutával is fizethessenek. Sokkal inkább egy olyan dokkolóállomást szerettek volna létrehozni, amely összeköti őket a Web3 univerzumával. Bár elsőre kicsi böngészőkiterjesztésnek tűnhet, egy kriptotárca nagyban megnöveli a Web2-alkalmazások funkcionalitását.

Aki kimarad, lemarad

Felmerülhet a kérdés: miért akarna egy nem kriptoiparban tevékenykedő vállalkozás Web3-tárcát integrálni? Nem vezet ez ahhoz, hogy a hozzá nem értés miatt gyorsabban elavuljon, vagy legalábbis megzavarja a vásárlóit? A rövid válasz: nem.

Nem kell ugyanis Michael Saylornak lenni ahhoz, hogy meglássuk a Web3 jövőjét, és nem szükséges saját blokkláncot építeni, mint ahogy azt a Sony tette. Ahogy Satoshi Nakamoto mondta, „érdemes hozzáadni egy Web3-tárcát arra az esetre, ha elterjedne.” Nem kell feltenni egy egész céget a bitcoin teljesítményére vagy saját kriptovalutát kiadni, de mindenképp előnyös lehet lefektetni a Web3-kapcsolathoz szükséges alapokat.

A kriptotárcák és kriptovaluták elterjedése a vállalkozói szférában sokkal nagyobb, mint gondolnánk. Egy felmérés szerint az Egyesült Államokban a kis- és középvállalkozások 36%-a már elfogadja a kriptovalutás fizetéseket. Ez azt jelzi, hogy hamarosan az a vállalkozás lesz kisebbségben, amely nem használja a Web3-technológiát.

A „jövőbiztossá tétel” nem azt jelenti, hogy mindent kockára kell tenni vagy drámai irányváltást kell végrehajtani. Sokkal inkább arra utal, hogy nyitottnak kell lenni az új ötletekre, elismerni, hogy jobb megoldások is létezhetnek, és hogy a felhasználók megszerzése, megtartása és a bevételek növelése hamarosan más eszközökkel történhet.

A Web3-tárca integrálása akkor is előnyökkel jár, ha nem áll szándékodban kriptovalutát elfogadni. A funkció lehetőséget kínál például a felhasználók hitelesítésére anélkül, hogy meg kellene őrizni a jelszavakat vagy más ügyféladatokat. Emellett új típusú hűségprogramokat és játékszerű elemeket hozhatsz létre, és lehetőséged nyílik peer-to-peer piacterek és ösztönző struktúrák bevezetésére is. Ezeket ugyan nem kötelező bevezetni, de a Web3-integráció lehetővé teszi őket.

Természetesen nem minden alkalmazás igényel a Web3-tárcát; például egy lövöldözős játék még nem feltétlenül fog profitálni belőle. Azonban a Web2-vállalkozások jelentős részének kockázatos lehet figyelmen kívül hagyni a Web3-mal való kapcsolódás lehetőségeit, mert ezzel bevételektől eshet el, és ügyfeleik könnyen olyan versenytársakhoz fordulhatnak, akik már integrálták a Web3-at. A merészek mindig elsőként lépnek, míg a kockázatkerülők kivárnak. Nem árt azonban nyitott szemmel járni, mert a késlekedés könnyen versenyhátrányhoz vezethet.

Minotaurus (MTAUR) – A Kihagyhatatlan Előértékesítés!

  • Akár 70% Kedvezmény a Tokenvásárlás Után
  • Ajánlói Program és Ösztönző Juttatások
  • 100 000 USDT Nyereményjáték: Kiemelkedő Nyerési Esély
  • In-Game Hasznosság a 14.78 Mrd. USD Alkalmi Játék Piacon
  • A SolidProof és a Coinsult Által Auditált Okosszerződés

Érdekel

Értékelés

logo