Versengés és hájp: ezek miatt fektetnek kriptóba a fiatalok
A kockázatos lehetőségeket kereső fiatal befektetők jelentős többségét a versengés és a hájp motiválja – derült ki egy új felmérésből.
Az Egyesült Királyság pénzügyi felügyelete, röviden az FCA új kutatást végzett a fiatal befektetők magas kockázatú termékekkel kapcsolatos attitűdjeiről. A felügyelet 1000, 18 és 40 év közötti válaszadót kérdezett meg, miközben ötéves kampányt indít a tapasztalatlan befektetők megszólítására, amely 15 millió dollárba kerülhet a brit adófizetőknek.
A felmérés révén a szabályozó hatóságnak sikerült megállapítania, hogy az ifjú befektetők közül sokakat a barátokkal és családtagokkal való versengés vezeti a kriptovaluták irányába. A megkérdezettek háromnegyede, azaz 76%-a azt mondta, hogy a versenyszellem beindul, míg kétharmaduk, azaz 68%-uk a szerencsejátékhoz hasonlította az élményt.
Ugyanakkor a megkérdezettek mindössze ötöde, 21%-a gondolta úgy, hogy a legutóbbi befektetését több mint egy évre megtartja, és mindössze 8%-uk számolt azzal, hogy legalább öt évig megtartja azokat az eszközöket, amelyekbe pénzt helyezett. Ez annak ellenére van így, hogy a megkérdezettek 60%-a a stabilabb, bár alacsonyabb hozamot biztosító hosszú távú befektetéseket részesíti előnyben.
A közösségi médián csüngenek a fiatalok
A hírekben és a közösségi médiában is megjelenő hírverés a fiatal befektetők másik hajtóereje. A felmérésben résztvevők jóval több mint a fele, 58%-a mondta, hogy késztetést érzett arra, hogy olyan eszközökbe fektessen, amelyekről folyamatosan a közösségi média csatornáin olvasott.
Az FCA új kutatásából az is kiderül, hogy a kriptovalutákat vásárló fiatal befektetők 69%-a úgy vélte, hogy a kriptovalutákat az FCA szabályozza, és további 57%-uk szerint ugyanez érvényes az általuk vásárolt forex termékekre is. A pénzügyi felügyelet arra a következtetésre jutott, hogy ezek az emberek képtelenek voltak megérteni, hogy nincs megfelelő védelem rájuk és a pénzükre nézve.
A pénzügyi hatóság azt is megjegyzi, hogy a felmérést azt követően végezték el, hogy mintegy egymillió brit befektető növelte állományát, vagy hajtott végre magas kockázatú befektetést 2020 áprilisa és októbere között, a COVID-19 járvány csúcspontján. A kutatás eredményeire reagálva az FCA azt írta:
„A szabályozó hatóság aggódik amiatt, hogy az új befektetők egyre gyakrabban jutnak hozzá olyan magasabb kockázatú befektetésekhez, amelyek nem biztos, hogy megfelelőek számukra, vagy nem tükrözik kockázati toleranciájukat.”
A szabályozó a szerdán indított Investsmart kampányával segíteni kívánja a befektetőket a helyes döntések meghozatalában. A kezdeményezést szeptemberben jelentették be azzal a céllal, hogy növeljék a befektetők bizalmát, és csökkentsék azoknak a számát, akik csalások áldozatául esnek, vagy akiket túl kockázatos termékekbe való befektetésre csábítanak.
Az Investsmart a tapasztalatlan befektetőket célozza meg a közösségi médián keresztül. A kampány arra ösztönzi a befektetőket, hogy hagyják figyelmen kívül az aktuális divatot, és a szabályozó hatóság honlapjára irányítja őket, ahol megfelelő segítséget kaphatnak.