Bréking: Újra lehet hirdetni a Facebookon kriptopénz témában

Visszavonja korábbi tiltását a Facebook a kriptopénzes reklámok kapcsán, újra lehet hirdetni előzetes jóváhagyást követően.

Újra lehet hirdetni a Facebookon

Előzetes szűrés után lehet hirdetniA Facebook januárban jelentette be, hogy nem lehet többet kriptopénzzel kapcsolatos reklámot közzétenni a közösségi média oldalon. A hirdetések tiltásának legfőbb oka, hogy túl sok csalás érte a felhasználókat a kriptopénzzel kapcsolatos szolgáltatásokat használva. A tiltás azonban nagyon széleskörűen fogalmazott, így nem csak a csalók estek el a hirdetési lehetőségtől, hanem sok teljesen legálisan működő tárca szolgáltató vagy kereskedési platform is.

Most a Facebook azonban úgy döntött, hogy visszavonja a korábbi tiltását. Újra lehet hirdetni majd kriptopénzzel kapcsolatos szolgáltatást a közösségi média óriás oldalán – bizonyos szabályoknak megfelelve. A cég egy blog bejegyzésben tette közzé a döntést, mely szerint vége a teljes tiltásnak.

Az új szabályozás szerint azok a hirdetők, akik a kriptopénz iparágban tevékenykednek egy jelentkezési lapot kell kitöltsenek. A kérdőívben a Facebook minden szükséges adatot bekér ahhoz, hogy el tudja dönteni, legális-e az adott termék vagy szolgáltatás. Vizsgálják, hogy a kriptopénz nyilvánosan kereskedett-e és megvan-e minden szükséges engedélye a mögöttes cégnek a működéshez. Az ICO-k hirdetését továbbra sem fogják engedélyezni a Facebookon.

„Továbbra sem hirdethet mindenki a Facebookon, aki csak akar. De folyamatosan követjük a felhasználói visszajelzéseket és vizsgáljuk majd, hogyan működik majd ez az új szabályozás.” – írta Rob Leathern a blog bejegyzésben.

A legjobbkor jön a tiltás feloldása

Leathern azt is megemlíti a posztban, hogy a cég továbbra is figyelemmel kíséri a blokklánc technológiát. Májusban egy új kísérleti blokklánc csoportot hoztak létre. A munkacsoportot az a  David Marcus vezeti, aki korábban a Messenger applikáció vezetője is volt. Lehet, hogy az ő közreműködésük is vezetett a mostani szabályozás módosításához.

A Facebook hirdetési politikájának változása pont jókor jön. A Google reklám tiltása ugyanis épp most indul el. A kereső óriás márciusban jelentette be, hogy semmilyen kriptopénzzel kapcsolatos hirdetést nem engedélyeznek júniustól az összes Google csoportba tartozó platformon, mert túl sok volt a félrevezetés és visszaélés.