Új korlátozások az EU-tól: jöhet az éjszakai autózási tilalom?
Az Európai Unió új korlátozásokat vezetne be. Azt szeretnék a döntéshozók, hogy éjféltől reggel 6 óráig a friss jogsival rendelkezők maradjanak otthon.
Egyre gyakrabban hallunk a KRESZ reformjairól és új szabályokról, amelyek végső célja, hogy a lehető legnagyobb mértékben csökkentsék a közlekedésben felmerüli kockázatokat. Ezek a szabályok természetesen leginkább az autósokra vonatkozik. A gépkocsivezetőket az Unió most még inkább gúzsba kötné, mégpedig az éjszakai autózás tilalmával.
Mint tudjuk, mindenkinek, aki volán mögé ül, annak be kell tartania bizonyos szabályokat. Ezek be nem tartása igen súlyos következményekkel jár. Az idő előrehaladtával azonban egyre több újdonságról érkezik hír, amelyek bizony megdöbbentenek sokakat. A mostani is ilyen, az Európai Unió ugyanis úgy döntött, hogy megtiltja az éjszakai vezetést.
Az EU azzal magyarázza a döntését, hogy így csökkenteni lehet az utakon bekövetkező balesetek számát, és különösen az áldozatok számát. Úgy tudni, hogy az új szabály a kezdő sofőrökre fog vonatkozni – legalábbis elsőkörben.
A legfrissebb hírek szerint a tagállamok majd úgy kívánják korlátozni a járművezetők ezen kategóriáját, hogy éjféltől reggel hatig nem ülhetnek volán mögé. Ha netán mégis megteszik, komoly büntetést kockáztatnak.
Számos korlátozás van terítéken az újonnan szerzett jogosítvánnyal rendelkező járművezetők számára
A járművezetők e kategóriája már ma is korlátozások egész sorával szembesül. Hazánkban az első két évben nem lehet pótkocsit vontatni. Több uniós országban például a kezdő jogsival rendelkezők már nem vezethetnek bizonyos határérték feletti teljesítményű autókat, vagy más sebességhatárokat kell betartaniuk, mint a többi járművezetőnek (autópályákon a maximális sebességhatár 110 km/h). Korlátozások vonatkoznak a véralkoholszintre is, amelynek nullának kell lennie, különben a jogsi elvesztése lehet a vége.
Mint már említettük, ezek hamarosan kiegészülhetnek az éjszakai vezetés tilalmával. Meglátjuk, hogy ez az új szabály valósággá válik-e, és tovább szorongatják a fiatal járművezetőket.
További kapcsolódó cikkeink:
- Csak nem mond le az EU a tömeges megfigyelésről
- Jön az uniós klímaberendezés-megszorítás: 10-ből 8 eszköz a kukában végzi
- EU önámítás: nő a légszennyezés világszinten, hiába talál ki mindent az Unió
- Dízel autók millióit állíthatják meg