Az Ubisoft által támogatott startup decentralizált RPG játékot indít
Már elérhető az első játék, amit egy Ubisoft által támogatott blokklánc startup fejlesztett. A Planetarium tegnap jelentette be, hogy kiadta a publikus alfa teszt verzióját egy decentralizált PC szerepjátékos videójátéknak Nine Chronicles néven. A játék teljes mértékben egy blokkláncon fut, így semmilyen fejlesztő nem tudja lekapcsolni, és a játékfrissítések letöltését sem lehet ráerőltetni senkire sem, ha a játékosok azt nem hajlandók elfogadni.
A játékot a Planetarium fejlesztette. Ezt a céget választotta ki nemrégiben az Ubisoft az Entrepreneur Lab programján keresztül, ugyanis nagy potenciált látott bennük. A Nine Chronicles játék egy blokkláncon fut, és egy centralizált szerver sincs szolgálatba állítva (közvetlenül), jelentette ki a Planetarium vezérigazgatója Kijun Seo. A nyílt API-kra épülő platform lehetővé teszi, hogy a játékosok saját tartalmat állítsanak elő, és a saját piacterükön értékesítsék azt. Ezek a lehetőségek szerinte nagyban hozzájárulnak majd a játék mint ökoszisztéma sikeréhez.
„A játékosoknak minden szabadságuk megvan hozzá, hogy saját forkokat hozzanak létre, és saját maguk futtassák a hálózatot,” nyilatkozta Seo. „Ez egy evolúciós lehetőséget teremt a játékosok részére – a különböző játékhálózatok egymás között versengenek, hogy melyik tudja a legjobb játékélményt nyújtani a játékosoknak.”
Milyen egyediséget kínál az Ubisoft újdonsága?
A Nine Chronicles dizájnterve nagyon hasonlít az Ubisoft saját HashCraft prototípusához. A HashCraft szintén egy Minecraft által inspirált készítő és felfedező játékot kínál centralizált szerver nélkül. Ez most még csak kísérleti fázisban van, jelentette ki Nicolas Pouard, az Ubisoft Blockchain Initiatives szervezet menedzsere. Még nincs leimplementálva a teljes üzleti modell, így nem indítani a videojátékot sem.
Seo szerint a Planetarium a Nine Chronicles fő hálózatának a felépítésére fog fókuszálni, és utána kínál fel prémium exkluzív dolgokat a játékosoknak megvételre és kereskedésre. „Más hálózatok is felkínálhatják ezeket a tételeket a játékosoknak. Hogy milyen értéket képviselnek ezek az exkluzív tartalmak, azt majd a játékosok saját maguk döntik el. De bízunk benne, hogy az eredeti hálózat játékosai arról döntenek majd, hogy tőlünk akarják megvenni ezeket az új tartalmakat,” fejtette ki Seo.
Az ingyenes szerepjáték egy kézzel rajzolt anime szerű fantáziavilágban játszódik, ahol a játékosoknak meg kell küzdeniük különböző ellenségekkel ahhoz, hogy magasabb szintre jussanak. A játékosok saját egyedi eszközöket készíthetnek maguknak és kereskedhetnek vele. Egyre több ilyen segítségre lesz ugyanis szükségük, mert a harcokban egyre erősebb ellenséggel találják szembe magukat.
Természetesen ezek a kriptoelemek a játékban kíváncsivá tehetik a játékosokat, és sokan ki is próbálják majd. De a hosszútávú sikere inkább azon múlik majd nagyrészt, hogy a játékmenet és játékélmény mennyire lesz szórakoztató és izgalmas.