Bezárul a kör: A Twitter is tiltani fogja a kriptohirdetéseket
A Facebook és a Google nyomdokait követve a Twitter is tiltani fogja a jövőben a kriptopénzekkel kapcsolatos hirdetéséket. A tiltás így az összes nagy közösségi média platformra kiterjed majd az év második felétől.
A Twitter is tiltani fogja a kripto témájú hirdetéseket
A Sky Newson jelent meg a hír vasárnap, hogy az amerikai közösségi platform is átalakítja a hirdetési szabályzatát a következő két hétben. Az új szabályozással pedig a Twitter is tiltani fog minden kriptopénzzel kapcsolatos reklámot, beleértve a kriptopénz tárcákat, váltókat, ICO-kat is. A hírt egyelőre a Twitter még nem erősítette meg, de nem is cáfolták.
A lépéssel a Twitter is gátat szabhat a jövőben a kriptopénz témájú projektek népszerűsítésének. Hiszen az utóbbi időben nem csak a blokklánc technológiai cégek és szakmabeliek használták egyre gyakrabban a Twittert fórumként, de folyamatosan jelentek meg a legkülönfélébb hírességek token kibocsátásokat hirdetve. Ezzel egyidejűleg megjelentek azonban a csalók is és egyre több áldozatot szedtek a kriptopénzes befektetésekkel kapcsolatos átverések.
Márciusban Jack Dorsey, a Twitter igazgatója és alapítója már kifejezte szándékát, hogy szeretné felvenni a harcot a kriptopénzek csalások ellen a platformon is.
Nincs több kriptopénzes hirdetés a nagy közösségi oldalakon
A Twitter a kriptopénzes hirdetések tiltásával beáll a Google és a Facebook mögé a sorba. A nagy cégek ugyanis az elmúlt hetekben, hónapokban sorra jelentették meg a hirdetési szabályzataik frissítését, melyben tiltásra kerültek a kriptopénzes reklámok.
A Facebook január végén arról nyilatkozott, hogy a minden olyan reklámot blokkolni fognak az oldalon, mely olyan pénzügyi termékeket vagy szolgáltatásokat kínál, mely félrevezeti az ügyfeleket. Így tiltásra kerülnek a bináris opciók, az ICO-k és a kriptopénzekkel kapcsolatos hirdetések is a Facebookon.
A Google pedig múlt héten jelentette be, hogy júniustól a kriptopénzek is felkerültek a tiltólistájukra, így nyártól itt sem lehet majd kriptopénz tőzsdét vagy token kibocsátást reklámozni.
A kriptopénz szektornak így igen csak korlátozottá válnak a hirdetési lehetőségei majd a jövőben ugyanakkor nagy valószínűséggel felerősödik a direktmarketing és a tartalommarketing jelentősége.