TV-ben hirdeti szolgáltatásait a bitcoinalapot is kínáló Grayscale

Minden idők legnagyobb kriptós reklámkampányának lehetnek tanúi az amerikai TV-nézők. Ennek eredményeképp a Grayscale kriptoalapjai is eddigi legjobb hetüket zárhatták.

A pénz története címmel olyan, 30 másodperces videót sikerült összehozniuk, amely a „bitcoin” szó említése nélkül mutatja be a nézőknek a fizetőeszközök fejlődését az őskortól a napjainkig.

A narrátor emlékezteti a hallgatót: azáltal, hogy a fiatnak, vagyis a kormányok által kibocsátott pénznek értéket adunk, „végtelen mennyiségű pénzt nyomtatva mondhatunk búcsút az értéknek”.

A reklám nem egy hagyományos értelemben vett pénzügyiszolgáltatás-hirdetés – inkább amolyan ébresztő, hogy az emberek mindenhol megragadják azt, amit mi egyszer történő generációs lehetőségnek érzünk, és amelyet a digitális valuták testesíthetnek meg.

– áll a Grayscale erről szóló Medium-bejegyzésében.

A hirdetés olyan vezető amerikai csatornákon fut, mint a CNBC vagy a Fox Business, de a közösségi médiában és más platformokon is bármikor szembetalálkozhatunk velük.

Ha mégsem volt még ilyen szerencsénk, ebben a Twitter-bejegyzésben bárki megtekintheti:

https://twitter.com/Grayscale/status/1292808728253784065

Nem sokkal a videó közzététele után az első kritikus hangok is megérkeztek. Egyesek az aláfestőzene hangerejét hozták fel bírálatként, megint másoknak az nem tetszett, hogy egy lapon említik a Bitcoint a Bitcoin Cashsel és Ethereum Classickal (amely utóbbi épp az előbb esett át egy centralizált támadáson).

„Ennél sokkal többre számítottam” – mondta Backstreet Trader. „Egyáltalán nem késztet arra, hogy bármit is tegyek. Van egy ilyen »most mi van?« hangulata”.

A Grayscale mentségére legyen szólva, hogy ők azért ennél jobbat is tudnak. Legutóbbi, aranybefektetéstől elrettentő reklámjuk elég meggyőzőre sikerült. És abban legalább nevén nevezték a gyereket is.

A marketing bejött

Vélekedjen bár a kriptoközösség akárhogyan, marketing szempontjából mindenképp szép kis megtérüléssel járt a kampány.

Barry Silbert vezérigazgató a Twitteren jelentette be, hogy a múlt heti volt eddigi legsikeresebb 7 napjuk. Összesen 217 millió dollárnyi beáramlást tapasztaltak. Összehasonlításképp: a második negyedévben összesen 900 millió dollárral szálltak be a befektetők. Jelenleg összesen csaknem 6 milliárd dollár értékben kezelnek kriptoeszközöket, melynek – nem meglepő módon – a bitcoin adja a legnagyobb hányadát.

Nem ők egyébként az egyetlenek, akik médiakampányok segítségével népszerűsítik termékeiket. A Galaxy Digital, kevésbé ismert eszközkezelő egy ideje már szintén nagy médiaóriások segítségével próbál egyre több embert elérni.

Reméljük, egyszer az az idő is eljön, amikor mindenféle üzleti érdek nélkül, tisztán közösségi akaratból és támogatásból indulhat el hasonló kezdeményezés a Bitcoin népszerűsítésére.

Kiemelt kép: részlet a reklámból.

Kapcsolódó: