Tönkreteheti a YouTube-ot a Shorts funkció
A YouTube volt dolgozói szerint a Shorts tönkreteszi a platformot, mivel a rövidebb tartalmak kiszoríthatják a hosszabb videókat, amelyek közel két évtizede a vállalat bevételét jelentik.
A Financial Times beszámolója szerint a YouTube reklámbevételei ugyan javultak az utóbbi időben, de már három egymást követő negyedévben is csökkenő tendenciát mutatnak.
Néhány évvel ezelőtt sok közösségi platformot aggasztott a TikTok gyors térnyerése, ami a YouTube-ot a Shorts bevezetésére késztette. A rövid formátumú tartalmak a YouTube-on még viszonylag újak, a vállalat pedig még mindig találgatja, hogyan tudna nagyobb hasznot húzni a Shorts-ból, mivel a cég fő bevételét eddig a hosszabb videókba beágyazott hirdetések jelentették.
Komoly problémát jelent a YouTube Shorts népszerűsége
Néhány YouTuber például ahelyett, hogy külön videókat készítene a Shorts feedjéhez, inkább a hosszabb tartalmaiból vág ki részleteket, és azt használja Shorts videóként. Sőt, nagyon sok tartalomkészítő a hagyományos videók helyett már a rövid formátumra koncentrál, amivel a YouTube rengeteg hirdetési lehetőségtől esik el.
Mindez komoly problémát jelent a vállalat számára, ami már nem tudja elhagyni a Shorts funkciót, ugyanis a rövid videók hihetetlenül népszerűvé váltak. Ez azt jelenti, hogy a platformnak nyereségessé kell tennie a shortokat, különben a cég folyamatos veszteségeket fog elszenvedni. Sokak szerint a platform a TikTok-hoz hasonlóan további hirdetési felületeket és szponzorációkat kínálhatna, például úgy, hogy görgetés közben néhány percenként reklámok ugranának fel.
Azt egyébként nem tudni, hogy a YouTube-nak mik a tervei a kényes helyzet megoldására, az viszont biztos, hogy a platform kénytelen lesz a közeljövőben megoldani a problémát.