Több évnyi küzdelem után megszűnik az LG okostelefon üzletága
Az LG dél-koreai elektronikai óriás megszünteti okostelefon üzletágát, miután az elmúlt években komoly veszteséget könyvelt el a vállalat. Az LG a jövőben más, növekvő üzletágakra fog összpontosítani, áll a társaság hétfői sajtóközleményében. A döntés leginkább az amerikai okostelefon-piacon lesz érzékelhető, hiszen az USA-ban az Apple és a Samsung után a harmadik legnépszerűbb mobiltelefon márka, hiszen az összes mobiltelefon értékesítés 11%-át teszi ki.
A vállalat nyilatkozatában közölte, hogy igazgatóság már jóváhagyta a döntést, és a társaság várhatóan már július végére teljes mértékben megszünteti a mobiltelefon üzletágat. A cég állítólag a jövőben az elektromos autók alkatrész-gyártására, a különféle otthoni intelligens készülékek gyártására és a mesterséges intelligencia fejlesztésére fog fókuszálni.
A hír hatására hétfőn az LG részvényei 2,52 %-kal estek.
Mi áll a döntés hátterében?
Az LG egyértelműen azért döntött az okostelefon-üzlet beszüntetése mellett, mert a divízió az elmúlt hat évben összesen 4,5 milliárd dolláros veszteséget termelt. Az LG készülékeinek elsőszámú versenytársa a szintén dél-koreai Samsung volt, melyet lehetetlen volt a trónról leszorítani. Hiába volt Android az LG telefonjain is, egy sor szoftveres és hardveres probléma merült fel a telefonjaival kapcsolatban, miközben olyan kínai gyártók jelentek meg a piacon, melyek olcsóbb és funkcionálisabb készülékeivel nem tudott harcba szállni az LG. Az európai és ázsiai piacon megállíthatatlanul tört előre a Huawei, a Xiaomi és az Oppo, amiből már sejteni lehetett, hogy az LG ilyen konkurencia mellett nem igazán rúg a labdába. Az LG jelenlegi globális részesedése az okostelefonok értékesítésében mindössze 2% körüli, a Counterpoint elemzőcég szerint mindössze 23 millió telefont szállított le tavaly a Samsung 256 milliójához képest.
A dél-koreai cég ugyan mobiltelefonokat már nem fog gyártani, azt ígérte, hogy a meglévő okostelefon felhasználók továbbra is kapnak szerviztámogatást és szoftverfrissítéseket, mely időtartama viszont régiónként változik.
További érdekes cikkeink:
- Lelépne az Ericsson Svédországból a Huawei tiltása miatt
- Újabb nagyvállalat lép be az elektromos autók piacára
- Átpasszolás a túlélésért: a Huawei úgy döntött, eladja Honor márkáját