Elon Musk nem tudta tartani a szavát: többe kerül a Model 3 töltése, mint egy hagyományos autó tankolása

Egy ausztrál autós hírportál lerántotta a vizes lepedőt Elon Musk hangzatos kijelentéséről, miszerint sokkal gazdaságosabb a Tesla Model 3 feltöltése, mint egy hagyományos benzines autó tankolása.

A Tesla feltöltése ugyanis ma már drágább, mint egy vele nagyjából azonos kategóriába tartozó benzines autó tankolása – legalábbis ha a Tesla Supercharger hálózatot használjuk. A gyors töltésű Tesla Supercharge használatának ára a közelmúltban drasztikusan emelkedett, a Tesla weboldalán közzétett adatok pedig egyértelműen hibásak. A gyártó a honlapján azt állítja, hogy sokkal olcsóbb a Tesla Supercharge-on keresztüli feltöltése, mint egy benzines gépkocsi megtankolása. A valóságban azonban teljesen más a helyzet.

A Tesla szerint a Tesla Model 3 töltése 7 dollárba kerül 100 km-re, szemben a rivális benzines autóval, mely 12 dollárba fáj 100 km-re. A hozzáértők már itt három hibát fedeztek fel: a weboldal ugyanis nem tüntette fel a benzin árát, a Tesla Supercharge töltő használatának árát, illetve azt, hogy mennyi áramot használ fel a Tesla.

A Supercharge töltés ára nemrég emelkedett, így 52 centbe kerül kilowattóránként, míg a Tesla weboldal korábban 42 centet írt. Ez azt jelenti, hogy a leghatékonyabb Tesla Model 3 Standard Range Plus töltése is – amely 18,8 kWh/100 km a fogyasztása a rendelkezésére bocsátott adatok alapján – 9,78 dollárba kerülne 100 km-enként a Supercharge használatával. Az összehasonlításba példaként bemutatott BMW 330i használata 8,00 dollárba kerül 100 km-re, feltételezve, hogy a benzin átlagos ára 1,38 dollár. A BMW átlagosan 5,8 litert fogyasztott 100 km-en, tehát jóval a Tesla weboldalán közzétett 7 liter alatt maradt. Így elmondató, hogy a BMW tankolása 18%-kal olcsóbb, mint a Tesla töltése.

Lassan már sehol sincs ingyenes töltés

Míg az elektromos autók ára jóval magasabb a belső égésű motorral rendelkező társaiknál, a gyártók többsége a hagyományos autóknál jóval olcsóbb fenntartást ígér. Az alacsonyabb üzemeltetési költségek sok potenciális vásárlót az elektromos kocsik felé terelnek, sokszor azonban csak egy hangzatos reklám az egész, mint azt a példa is mutatja. A Tesla korábban azt ígérte, hogy az autóját megvásárlók ingyenesen használhatják majd a Supercharging hálózatát. Később maga bevallotta, hogy az ötlet fenntarthatatlan. Azóta már többször is árat emeltek a Supercharger használatárt, így a valóságban komoly összegeket kérnek a gyorstöltésért.

Marty Andrews, a legnagyobb elektromos autó töltőhálózat, a Chargefox vezérigazgatója azt nyilatkozta, hogy gyorstöltők telepítése rendkívül drága, ezért a használatuk is elég költséges. Ingyen képtelenség gyorstöltést kínálni. Úgy véli, hogy az emberek hajlandóak magasabb összeget fizetni a töltésért, mivel az otthoni töltés lassú, a kényelem pedig nagy úr. Szerinte a legtöbb járművezető még otthon tölti az autóját, vagy a bevásárlóközpontok ingyenes töltési pontjait veszi igénybe, habár már ezek sem biztos, hogy ingyenesek.

„Az elektromos autók otthoni töltése akkor gazdaságos, ha napenergiát használnak hozzá.”

Az már más kérdés, hogy több millió forintba kerül a napelemek telepítése is, ezért úgy tűnik a környezetet nem szennyező elektromos autó még mindig úri huncutságnak számít.

További érdekes cikkeink: