Szurkolói tokent bocsát ki az FC Barcelona is

A katalán FC Barcelona is saját szurkolói tokent bocsát ki. A ‘fan token’ segítségével a 300 millió rajongót tömörítő szurkolói tábornak nagyobb beleszólása lesz a klub ügyeibe.

Az FC Barcelona a Chiliz blokklánc startuppal lépett partnerségre, ami közismerten több hasonló együttműködést is tető alá hozott neves európai futballcsapatokkal. A tokent az év második negyedévében bocsátják ki.

A Chiliz elnöke, Alexandre Dreyfus elmondta, hogy az üzlet nyélbe ütése 17 hónapba került, mivel azt előtte jóvá kellett hagynia az FC Barcelona menedzsmentjének.

„Ez a megállapodás lehetőséget ad számunkra innovatív marketing- és partnerségi kezdeményezések indítására, azzal a nyilvánvaló céllal, hogy közelebb hozhassuk a klubot rajongóinkhoz szerte a világon” – mondta Josep Pont, a Barcelona igazgatósági tagja és kereskedelmi részlegének vezetője.

Kibocsátáskor a BAR token árfolyama fixen 2 euró lesz, a teljes tokenkínálata 40 millió darab. A rajongók a Socios és a Chiliz alkalmazásain vásárolhatnak a tokenekből.

A BAR tokentulajdonosok szavazhatnak bizonyos klubot érintő kérdésekben, ezeket akkor teszik nyilvánossá, mikor a token elindult. „Minden a szurkolók bevonásáról és a hangjuk hallatásáról szól, egy befolyás, ami a szurkolók 99.9%-át érinti, akik NINCSENEK a stadionban/arénában,” nyilatkozta Dreyfus.

Focicsapatok tokenizálásra

A múlt hónapban a Chiliz és Socios a Juventussal hozott tető alá ugyanilyen partnerséget, ott a token tickerje JUV. Dreyfus elmondása szerint a JUV értékesítés még nem fejeződött be és eddig mintegy 200 000 euró értékű tokent adtak el.

A Máltán bejegyzett Chiliz hosszabb távú célja, hogy más sportágak csapataival is fan token kibocsátási megállapodásokat jelentsen be. Egyik ilyen sportág a Nemzetközösség országaiban népszerű krikett lenne. Emellett, nyilatkozta Dreyfus, a cége nyitott a zene- és szórakoztatóiparra is. „Nagyon közel állunk ahhoz, hogy vezető telekom szolgáltatóval és szórakoztatóipari vállalatokkal is partnerségre lépjünk”.

A Chiliz elsődleges bevételi forrása a CHZ tokenek értékesítéséből származik. „Egy közösségi tag szerint mi vagyunk a sportszektor BNB-je, és pontosan erről van szó. Mi a mainstream elfogadottságra fókuszálunk,” nyilatkozta Dreyfus a The Block oldalnak.

A 2018-as alapítású Chiliz 60 millió dollár értékű tőkéhez jutott ICO-ja révén. Több mint 60 alkalmazottja van szerte a világon, köztük Máltán, Argentínában, Koreában, Szingapúron és Franciaországban.

A bejelentés hírére ~50%-ot erősödött a CHZ token, 34 millió dolláros napi forgalom mellett 0.017 dolláron kereskedik.

Érdekelhet: