Ezért késik megint a megrendelt cucc Kínából

A jemeni húszik rakétatámadása miatt a Vörös-tengerről és a Szuezi-csatornáról átirányított tengeri forgalom torlódást okozott Szingapúrban, a világ egyik legnagyobb forgalmú kikötőjénél. A szakértők úgy vélik, a szállítási költségek visszatértek a világjárvány idején tapaszalt szintre, és a helyzet tovább fog súlyosbodni.

A támadások miatt ugyanis a hajózási szolgáltatók a forgalom nagy részét a Jóreménység-fok köré terelik, aminek következménye, hogy minden üzemanyag-utántöltés Szingapúrban történik. Az elmúlt hónapban a szingapúri kikötők kihasználtsága 90%-ra emelkedett (az optimális kihasználtság 70%-os lenne), amivel együtt a hajók várakozási ideje is megnőtt. A hónap elején a Maritime Executive arról számolt be, hogy egy konténerszállító hajó akár hét napot is elidőzhet a kikötőnél.

A Bloomberg jelentése szerint a torlódás várhatóan a végső célállomásokat is érinteni fogja.

„Bár a probléma nagyrészt az ázsiai régiókra és néhány átrakodási csomópontra van hatással, csak idő kérdése, hogy az EU és az USA importáló országaira is kiterjedjen” – írják az HBSC elemzői.

Az Ázsiából Európába irányuló szállítás ideje a földközi-tengeri kikötőkbe 40%-kal, az észak-európai kikötőkbe pedig 15%-kal nőtt. A torlódás a szállítási költségekre és az üzemanyag-fogyasztásra is jelentős hatást gyakorol.

Miért támadják a hajókat?

A napokban a jemeni húszik rakétatámadásokkal megrongáltak két kereskedelmi hajót az Ádeni-öbölben. A támadás következtében a hajók megsérültek, a legénység azonban nem szenvedett sérüléseket.

A hajótámadások a húszik stratégiájának részei, melynek célja nyomást gyakorolni a jemeni kormányt támogató szaúdi vezetésű koalícióra. A robbantások gyakran irányulnak katonai és kereskedelmi hajók ellen, hogy gazdasági és logisztikai zavart keltsenek és felhívják a nemzetközi szereplők figyelmét a jemeni konfliktusra. Az Ádeni-öböl és a Vörös-tenger kulcsfontosságú nemzetközi hajózási útvonalak, ahol évente több milliárd dollár értékű kereskedelmi áruforgalom zajlik.

A Vörös-tengeri hajótámadások komoly hatással vannak a globális kereskedelemre és a szállítási költségekre. A hajózási szolgáltatók a forgalmat gyakran kénytelenek a hosszabb, de biztonságosabb útvonalakra terelni, ami jelentős üzemanyagköltség-növekedéssel és hosszabb szállítási időkkel jár. A szingapúri kikötők torlódása csak egy példa a konfliktus globális gazdasági hatásaira, és az elemzők attól tartanak, hogy a helyzet hosszú távon is rontani fogja a globális ellátási láncok hatékonyságát és megbízhatóságát.

Minotaurus (MTAUR) – A Kihagyhatatlan Előértékesítés!

  • Akár 70% Kedvezmény a Tokenvásárlás Után
  • Ajánlói Program és Ösztönző Juttatások
  • 100 000 USDT Nyereményjáték: Kiemelkedő Nyerési Esély
  • In-Game Hasznosság a 14.78 Mrd. USD Alkalmi Játék Piacon
  • A SolidProof és a Coinsult Által Auditált Okosszerződés

Érdekel

Értékelés

logo