A Solana legújabb reklámja brutálisan beleállt a genderharcba

A Solana Foundation tegnap közzétett reklámja hatalmas felháborodást váltott ki a közösségből. Sokan anti-queernek, nemi identitást sértőnek és politikailag megosztónak nevezték a hirdetést.
A posztot nem sokkal később eltávolították, a Solana pedig igyekszik hárítani a felelősséget.
„Technológiákat kell felfedezni, nem a gendert”
A Solana Foundation jelentős felháborodással szembesült, miután az „Amerika visszatért – ideje gyorsítani” című ellentmondásos promóciós videója hatalmas felháborodást váltott ki a kriptoközösségben. A március 17-én közzétett és azóta törölt hirdetésben az Egyesült Államokat egy terapeuta személyesíti meg, aki a névmásokról és a genderidentitásról szóló társadalmi viták helyett inkább a technológiai fejlődésre, a kriptográfiára és az űrutazásra próbál koncentrálni.
Eközben a terapeuta folyamatosan terelné a témát, hogy „valami produktívabbat kellene csinálnia, például új gendert kitalálni”, később pedig azt mondja, hogy a férfinak inkább „a névmásokra kellene koncentrálnia„. Ahogy a beszélgetés előrehalad, a háttérben megszólaló hazafias zene közben a férfi egy monológba kezd, és arról beszél, hogy vissza akarja nyerni a helyét, on-chain akar építeni és új technológiákat feltalálni.
Took them 9 hours to delete it.
Also all the major players in the Solana ecosystem suddenly delete their tweets promoting/supporting the ad and RT’d and liked takes about it being bad.
They approved this, supported it and celebrated it.
They rolled it back because it hurt… pic.twitter.com/kPMERDpTcn
— Adam Cochran (adamscochran.eth) (@adamscochran) March 18, 2025
A törlés előtt a hirdetés több mint 1,2 milliós nézettséget generált, és 1300 kommentet, valamint 1400 újraközlést kapott. A hozzászólások többsége felháborodottságot és gúnyolódást tükrözött, sokan a nemi identitás helytelen kezelését és a rendkívül megosztó politikai kérdés beemelésének szükségességét kérdőjelezték meg.
David McIntyre, a DoubleZero operatív igazgatója kritizálta a Solana megközelítését. Hangsúlyozva, hogy a vállalat ahelyett, hogy érzékeny és kulturális témákat célzott volna meg, koncentrálhatott volna egy pozitív üzenetre. A Blocknative operatív igazgatója pedig „extrém érzékenynek” és illetlennek nevezte a reklámfogást.
„Egy olyan időszakban, amikor a transz emberektől megtagadják az útlevelet, és a kormány szabályosan eltörli őket… ez az a hirdetés, amit közzétesznek?”
– tette hozzá Sean O’Connor.
Voltak olyanok is, mint Tushar Jain, a Multicoin Capital befektetési cég társalapítója, aki eredetileg támogatta a „merész” hirdetést. Majd azzal viccelődött, hogy még hatásosabb lett volna, ha Kamala Harris játssza a terapeutát. Később Jain megváltoztatta a véleményét, és kijelentette, hogy mélyebb kulturális konfliktusokra kellett volna összpontosítani a népszerű genderkérdés helyett.
Érdekelhet: Boldog 5. születésnapot Solana: A COVID indulástól az amerikai kriptokészletig
Törölték a videót, minimalizálják a felelősséget
A felháborodásra reagálva Matt Sorg, a Solana Alapítvány technológiai alelnöke március 18-án tisztázta, hogy a Solana ökoszisztémán belül csak korlátozott számú embernek volt közvetlen köze a hirdetések előállításához.
A kérdésre, hogyan volt lehetséges egy ilyen videónak kikerülnie anélkül, hogy az bárkinek szemet szúrt volna, Sorg az alapítványt védve rámutatott, hogy a legtöbb gyártási lépést külső csapatoknak szervezik ki. Majd megismételte, hogy a videó nem tükrözi a Solana ökoszisztéma szélesebb körű nézeteit.
Később egy külön X-posztban reagált a kérdést övező szélesebb körű filozófiai vitára is. Azzal érvelt, hogy a kreativitást és az emberi önkifejezést nem szabad merev keretek közé szorítani. Szerinte az emberiség szépsége a természetes véletlenszerűségben rejlik, amit nem fojt el a mesterséges korlátozás. Az emberek kreatívak, és saját magunk, valamint lehetőségeink felfedezése nem innovációellenes.