Kiadnál egy új tokent? Csak egy dologra kell figyelni
Egy új tanulmány szerint mindössze egyetlen dologra kell figyelni egy kriptós ICO során. Ez lehet a kulcs ahhoz, hogy egy ICO sikeres legyen és a lehető legtöbb pénzt tudja összegyűjteni.
A Helsinkiben, Finnországban található Hanken School of Economics egyetem február 8-i tanulmánya felfedte, hogy a megbízható megjelenés elképesztően sokkal, 95%-kal növelheti a befektetők finanszírozási összegét a kriptovaluta elsődleges kibocsátása (ICO) során.
Ez kell egy sikeres ICO-hoz
A tanulmányban az ICO-k egy új, kriptovalutával kapcsolatos termék vagy szolgáltatás elindításához szükséges tőkegyűjtésre utalnak. Ez a folyamat hasonló a részvények esetén alkalmazott tőzsdei bevezetéshez, a nyilvános kibocsátáshoz (IPO).
Hogyan befolyásolja az ICO csapat a befektetői döntéseket?
Sinh Toi Moi professzor gépi tanulás segítségével 5826 ICO-ban részt vevő egyének arcvonásait vizsgálta. Célja az volt, hogy betekintést nyerjen abba, hogy ezek a külső tulajdonságok hogyan befolyásolják az észlelt megbízhatóságot.
Az eredmények azt mutatták, hogy a megbízhatóság legfelső kvintilisében lévő kriptós ICO-k által összegyűjtött átlagos összeg körülbelül 2,91 millió dollárral (95%-kal) magasabb, mint az alsó megbízhatósági kvintilisben lévő ICO-k által gyűjtött összeg.
A tanulmány azt sugallja, hogy:
…a befektetők arcának megbízhatóságáról alkotott felfogása azonban félrevezető lehet, és a befektetők viselkedési elfogultságtól, nevezetesen a halo-effektustól szenvedhetnek.
A halo-effektus egy pszichológiai probléma, amelyben az emberek az egyénről alkotott általános kedvező benyomást hozzátársítják egyéb pozitív tulajdonságokhoz.
A megbízhatóság hátránya – a befektetőknek
Annak ellenére, hogy az arc-megbízhatóság pozitív hatással volt a vizsgált ICO-kra, ez nem mindig végződött pozitívan a befektetők számára.
A tanulmány feltárta, hogy az arc megbízhatósága negatívan kapcsolódik az ICO utáni token kumulatív megtérüléséhez. A korreláció azt sugallja, hogy azok a befektetők, akik túlértékelték a ICO-kat a kezdeti finanszírozási időszakokban, megpróbálnak túladni a tokeneiken. Ezzel próbálják meg visszafordítani a túlzott befektetéseiket.
Toi Moi professzor úgy véli, hogy kutatása összhangban van a korábbi pszichológiai tanulmányokkal, miszerint a befektetők nem racionálisan döntenek, hanem elfogultak és az arcról alkotott benyomások alapján félrevezetőek lehetnek.
Minél kevesebb információ, annál jobb
A tanulmány, amely az elsők között fedezte fel az egyéni befektetői elfogultságot a kripto ICO piacon, azt is megjegyezte, hogy az egyéni befektetők az ICO-kkal kapcsolatos egyes technikai szempontok elégtelen megértését túlkompenzálhatják könnyebben elérhető információkkal.
További vizsgálatok azt mutatják, hogy az arc megbízhatóságának hatása erősebb, ha az ICO-k kevesebb technikai információt tesznek közzé vagy kevésbé összetettebb fehér könyveket adnak ki. Az eredmény összhangban van a korábbi tanulmányokkal, és azt sugallja, hogy a befektetők jobban bíznak az arc benyomásaiban, ha kevésbé rendelkeznek alapvető információval az ICO termékekről.
Bár magában a tanulmányban nem részletezik, azonban ezek az eredmények szorosan összefügghetnek azzal, hogy a csalók miért tudnak összegyűjteni akár jelentős finanszírozást is a kriptovaluták ICO időszakában.