A Samsung új, AI-funkciókkal rendelkező telefon piacra dobásán dolgozik

A Samsung története az 1930-as évek végéig nyúlik vissza, amikor is megalapították az először 40 alkalmazottat számláló kiskereskedelmi céget. Napjainkra a Samsung Dél-Korea legnagyobb vállalatává nőtte ki magát, bevételei az ország GDP-jének 20%-át teszik ki. A világ egykori legnagyobb technológiai vállalata mostanra lemaradt az Apple mögött, a következő években azonban élesedhet a verseny a mesterséges intelligencia megjelenésének köszönhetően.

Erről beszélt a cég egyik elnöke, Roh Tae-moon, aki szerint az AI-alapú telefonok új generációja gyökeresen forgathatja fel a hagyományokat mind megjelenésben, mind tudásban. Nézzük, mit várhatunk a Samsung AI-alapú telefonjaitól.

A Samsung és az AI

A Samsung telefonok számos AI funkcióval rendelkeznek, amelyek a felhasználói élményt, a kezelhetőséget és a biztonságot növelik. A fényképezés és videózás a mobiltelefonok egyik kiemelkedő funkciójává vált az elmúlt évtizedben, a Samsung által fejlesztett Scene Optimizer, a Szuperstabil mód és az Éjszakai mód az aktuális látási viszonyok és tárgyfelismerés révén tökéletesíti a fényképet vagy videót.

A Bixby a Samsung saját AI asszisztense, amely hangparancsokkal irányítható és különböző feladatok elvégzésére hivatott, mint például üzenetek küldése, emlékeztetők beállítása, információk keresése, vagyis minden, amit egy asszisztensnek tudnia kell.

Az adaptív akkumulátor figyeli a felhasználói szokásokat és optimalizálja az akkumulátor használatát a hosszabb üzemidő érdekében. A gyorsabb és biztonságosabb hozzáférés érdekében a Samsung olyan AI funkciókat is bevezetett, amik a személyes adatok és alkalmazások biztonságos tárolásában segédkezik, hogy a szenzitív információk ne kerüljenek a nyilvánosság elé.

A jövő Samsung-telefonja

A Samsung Mobile Experience részlegének elnöke, Roh Tae-moon egy közelmúltbeli interjúban elmondta, a technológiai óriásvállalat már vizsgálja, hogyan lehetne megváltoztatni az okostelefonok alapját, hogy azok jobban megfeleljenek a generatív AI-alkalmazásoknak és -funkcióknak. A részlegvezető elnök szerint ezek az AI telefonok teljesen máshogy fognak kinézni, mint korábbi elődjeik és máshogy is fognak viselkedni.

Roh azt is elmondta az AFR-nek adott interjújában, hogy az AI telefonokat „mobilabbá” kell tenni, és több érzékelővel, nagyobb kijelzővel kell rendelkezzenek, hogy megfeleljenek a felhasználói igényeknek. Ez drasztikus változás lehet az Apple iPhone-ja óta, ami leginkább vékony, téglalap alakú külsőt kölcsönöz a telefonoknak.

Verseny a mobiltelefonok piacán

Roh megjegyzései hónapokkal azután kerültek nyilvánosságra, hogy a Samsung májusban több Samsung telefonra is bevezette a „Galaxy AI” rendszerét, melynek fő célja a meglévő funkciók egyszerűsítése, új eszközök hozzáadása a felhasználók számára és a Samsung-telefonok általános funkcionalitásának a javítása.

A márciusban piacra dobott Rabbit R1 nagy felhajtást keltett, mivel olyan AI-eszközöket kínál a felhasználók számára, ami kiterjed a hangalapú kommunikációra, és lehetővé teszi a feladatok végrehajtásának a kiszervezését az AI számára. A megosztó funkciók ellenére az iparági elemzők, mint például Marques Brownlee, szerint a telefon működésképtelen, akkumulátora szörnyen gyenge és az AI nem túl jó a kérdések megválaszolásában.

Brownlee korábban egy hasonló terméket, a Humane AI-t, a lehető legrosszabb terméknek nevezte, amivel valaha is foglalkozott.

A Samsung legnagyobb riválisa, az Apple, még júniusban jelentette be partnerségét a ChatGPT-vel, hogy termékeit felruházza számos AI-alapú funkcióval, miközben a Google okostelefonjaiba és Android operációs rendszerébe már korábban is bedolgozásra kerültek AI-eszközök.