Saját NFT-t kapnak az új Alfa Romeo modellek
Az Alfa Romeo gyár nemrég jelentette be, hogy legújabb modellje, a Tonale SUV, már saját NFT tokennel kerül kiszállításra a vevőknek. A cég a világon elsőként alkalmaz majd a mindennapi működésben ilyen technológiát. Minden jármű egyedi blokklánc alapú azonosító tokent kap majd, amin keresztül az autó élettartama mellett az összes paramétere rögzíthető lesz.
NFT a motorház alatt
A 2023-tól elérhető új széria minden egyes darabja a gyártósorról legurulva saját NFT-t kap majd. Az új modell után Tonale NFT-nek elnevezett tokent a vásárlás pillanatában aktiválják majd és mintegy garancialevélként is felhasználható lesz.
Amennyiben a vevő beleegyezik, az NFT az autó saját rendszeréből beérkező minden adatot, beleértve a szervizelést is, képes lesz rögzíteni. Ezáltal a tulajdonos bármikor pontos képet kaphat a jármű pillanatnyi állapotáról. Ez nagyban megkönnyíti az esetleges eladást is, mivel az NFTből azonnal naprakész információkhoz juthatnak a felek.
Francesco Calcara, az Alfa Romeo globális marketingért és kommunikációért felelős vezetője úgy nyilatkozott, hogy ezáltal cég egyedi
garanciát vállal a járműveik általános állapotára nézve, ami pozitív hatással lesz azok használt piaci értékére is.
Az Alfa Romeo más területeken is újít
A Tonale SUV két típusban lesz előrendelhető 2022 utolsó negyedévétől: 2 literes négyhengeres turbó motorral valamint hibrid változatban is. A hálózatról tölthető hibrid változatot 1.3 literes négyhengeres motorral hozzák majd forgalomba. Az árakról egyelőre még nincs információ.
Az Alfa Romeo által kiadott nyilatkozat szerint ez lesz a utolsó széria, amelynek még belső égésű motorral felszerelt változata is elérhető lesz. A tervek szerint a cég a továbbiakban már kizárólag hibrid illetve a későbbiek folyamán teljes egészében elektromos autók gyártására áll majd át.
NFT az autóiparban
Nem az Alfa Romeo az egyetlen nagy autógyár, ami az NFT-kkel kísérletezik. Eddig a gyártók a legtöbb esetben csupán bónuszként adták az NFT-ket a luxusautók mellé, vagy jobb esetben a reklámkampányok kiegészítő részeként kezelték azokat. Ilyen volt például a Lamborghini által kiadott öt képből álló “Space Time Memory” névre keresztelt NFT, amelyet a Lamborghini Ultimae reklámkampányában vetettek be. A Mercedes-Benz pedig az Art2People csapatával közös kollaborációban adott ki nemrég egy sorozatot, amelyben a művészek a G-Class széria autóit mutatták be.
A másik olasz autógyár, a Ferrari, is egyre komolyabb érdeklődést mutat az NFT illetve a Web3 technológia iránt.