Több tízezer autót hív vissza a Kia egy dolgozó hibája miatt
A Kia több mint 22 000 EV9 elektromos SUV-t hív vissza, miután kiderült, hogy egy üzemi dolgozó hibája miatt bizonyos ülések rögzítőcsavarjai hiányoznak. Az érintett autók 2023. szeptember 25. és 2024. október 15. között készültek a gyártó dél-koreai, gwangmyeongi üzemében.
A problémát a Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) december 20-án jelentette be. A jelentés szerint az EV9-es modellek második és harmadik sorának üléseinél hiányozhatnak a rögzítőcsavarok, ami növeli a sérülés kockázatát baleset esetén. A Kia tulajdonosokat január 24-ig levélben értesítik a hibáról. A márkakereskedők pedig ingyenesen elvégzik a szükséges ellenőrzéseket és javításokat.
Nem egyedi eset az autóiparban
Az EV9 a Kia első háromsoros elektromos SUV-ja, amely 2023 októberében debütált az Egyesült Államokban, és hamarosan az Egyesült Királyság piacára is megérkezik. A visszahívások azonban nem számítanak szokatlan eseménynek az autóiparban. Például a Tesla híres Cybertruckját már hétszer hívták vissza.
A Motor1 adatai szerint a Tesla 2024-ben összesen 5 135 697 járművét hívta vissza, amely 15 különböző visszahívásból adódott össze. Bár a Tesla vezette a visszahívott autók számát, a legtöbb különálló visszahívást a Stellantis hajtotta végre (72 eset), amelyet a Ford követett 63-mal.
A Kia korábban is visszahívott modelleket
A Kia sem mentes a hasonló problémáktól. Tavaly a cég 19 visszahívást jelentett be, amelyek több mint egymillió autót érintettek. Ezek közül a legnagyobb mértékű a Telluride SUV-k hibájához kapcsolódott: 462 869 járművet kellett visszahívni, mivel az első ülés motorjának gombja beragadhatott, ami túlmelegedéshez és potenciális tűzveszélyhez vezetett.
Az aktuális EV9-es visszahívás is rávilágít arra, hogy az autóiparban még mindig előfordulhatnak emberi hibák, amelyek biztonsági kockázatot jelentenek a vásárlók számára.