A Renault vezérigazgatója szerint 15 milliárd eurós büntetés várhat az európai elektromos autógyártókra

A Renault csoport vezérigazgatója, Luca de Meo szerint az elektromos autók eladásának jelenlegi szintje mellett a gyártóknak 2,5 millió belső égésű motoros autó gyártását kellene leállítaniuk, különben az Európai Bizottság által kiszabott, 15 milliárd eurós bírsággal kellene szembenézniük.

Luca de Meo, a Renault csoport vezérigazgatója arra figyelmeztetett, hogy az európai autógyártók akár 15 milliárd eurós bírságra is számíthatnak, ha nem teljesítik az Európai Bizottság által kitűzött klímacélokat. Mindezt az elektromos járművek (EV) értékesítésének visszaesése miatt kialakult válság közepette kellene teljesíteniük.

„Az európai ipar már mintegy 250 milliárd eurót fordított beruházásokra, emiatt különösen fontos, hogy a szektor jól teljesítsen”, nyilatkozta de Meo a France Internek adott interjújában.

Azt is elismerte, hogy vállalatának komoly válsággal kell szembenéznie Franciaországban.

De Meo ismételten „rugalmasságra” intette az Európai Bizottságot a közelgő EV értékesítési célokkal és a különböző európai országokban történő töltőpontok telepítésével kapcsolatban. Ezzel összefüggésben Brüsszel várhatóan rábólint majd a belső égésű motorral rendelkező autók értékesítésének 2035-től való betiltására.

A Renault vezérigazgatója szerint az ágazat súlyos recesszióval néz szembe pillanatnyilag Európában. A Volkswagen például azt fontolgatja, hogy 87 éves története során először több németországi gyárát is bezárná.

Eközben a múlt héten a francia CGT szakszervezet arról számolt be, hogy a Renault azt mérlegeli, hogy az elkövetkező három évben munkahelyeket szüntessen meg az országban.

„Az elmúlt 25 év során az európai autóipar 30%-os kapacitásfelesleggel működött”, magyarázta de Meo.

Véleménye szerint, ha az európai autógyártók nem alkalmazkodnak a kialakult helyzethez, pórul járhatnak, ami a pénztárcájuknak sem esne jól.