Rekordot döntött tavaly a Netflix az új előfizetők számában
A Netflix (NFLX) rekordot döntött 2024-ben, egy legújabb jelentés szerint 41 millió új előfizetővel növelte bázisát. Ez több, mint a 2022-es és 2023-as összesített növekedése együttvéve az AltIndex szerint.
A 2024-es negyedik negyedéves eredményjelentése felülmúlta a befektetői várakozásokat. Ez új csúcsra repítette a részvényárfolyamot is. 2025 februárjába lépve a részvény még nagyobb árfolyam sávokat céloz meg, talán először érheti el az 1000 dollárt.
Az elmúlt három év hullámvasút volt a Netflix számára. A streaming cég 2022 elején hatalmas veszteséget szenvedett el az előfizetők számában, amit a Disney+ és más streaming szolgáltatók által kirobbantott piaci verseny okozott. Emellett a jelszómegosztás elleni kemény fellépése is hatalmas visszhangot váltott ki, és nagy hatással volt a Netflix bevételeire és részvényárfolyamára.
A fordulat azonban 2024-ben következett be. A Netflix tavaly nagy számokat szedett össze az élő show-műsorok gyártásában végzett munkájának köszönhetően. Az előfizetési számok továbbra is erősek maradtak és igencsak meglódultak, mivel két egymás utáni NFL-meccset is élőben közvetítettek, valamint egy sikeres „Jake Paul vs. Mike Tyson” bokszeseményt is csak náluk lehetett látni. Emellett a saját gyártású műsorok is nagy számokat produkáltak, az év zárásaként pedig a „Squid Game” is visszatért a képernyőre.
„Továbbra is intenzív versenyben vagyunk. Számos erős versenytárssal a hátunk mögött a hagyományos szórakoztatóiparban és a nagy technológiai cégek körében.” – áll a Netflix negyedik negyedéves jelentésében. „Szerencsések vagyunk, hogy nincsenek olyan zavaró tényezőink, mint a hanyatló lineáris hálózatok kezelése, A fókuszunk és a folyamatos befektetéseink révén világszerte jó és javuló termék-piaci illeszkedéssel rendelkezünk.”
2025-ben a streaming óriás részvényei már 9%-ot emelkedtek az év eleje óta.
Erős a verseny a streaming szolgáltatók között
Elég nehéz pontos adatokat találni arról, hogy az egyes streaming szolgáltatók mennyi előfizetővel rendelkeznek. A Flixpatrol által kiadott gyűjtés szerint azonban egyértelmű a Netflix piacvezető pozíciója több mint 300 millió felhasználóval a tavaly évvégi adatok szerint. Az Amazon Prime nem közöl ilyen részletes statisztikát. De a becslések szerint körülbelül 200 millió felhasználóval a dobogó második fokán áll. A bronzérmes pozíciót a Disney+ szerezte meg 122 millió előfizetővel. A 100 millió fölötti előfizetői számmal büszkélkedhet még a kínia Tencent Video és iQIYI, és ennek határán tartózkodik a HBO Max is. Az első 10 helyre befért még a Paramaount+, a Hulu, az indiai Eros Now és a Peacock is.