PewDiePie 67%-kal dobta meg egy új streaming platform látogatottságát
A blokklánc alapú DLive streaming platformnak 67%-kal nőtt a látogatottsága miután PewDiePie, YouTube-sztár csatlakozott a platformhoz még áprilisban.
A DLive-nak mára több mint 5 millió havi felhasználója van és 70 000 streamelője, jelentette a Nikkei Asian Review. PewDiePie előtt a platform márciusban mindösszesen 35 000 streamelőt és 3 millió havi felhasználót számlált.
A 29 éves svéd PewDiePie YouTuber, alias Felix Kjellberg egy exkluzív élő stream szerződést írt alá a DLive-val a múlt hónapban. A YouTube-on nagyra nőtt alkotónak több mint 95 millió felhasználója van ott, legutóbbi videóját több mint 3 millióan nézték meg 24 óra alatt.
A DLive egy decentralizált platform, amely a Lino blokkláncon alapul és segítségével mind a tartalomgyártókat, mind a nézőket Lino pontokkal, a platform natív tokenjével lehet jutalmazni. A platform nem számol fel jutalékot a Lino pontokért, csak akkor, ha a Lino-t fiatpénzre váltják
Wilson Wei, a Lino Network társalapítója a Nikkei Asian Review-en elmondta:
Úgy gondolom az átláthatóság hiánya és a platformok által a tartalomkészítőktől követelt hatalmas sáp az online streaming iparág két legfőbb problémája. A blokklánc tökéletes megoldás mindkét problémára.
A DLive a legfőbb versenytársa, az Amazon tulajdonában lévő élő streaming videóplatform Twitch közvetlen kihívója, ami 50 százalékos jutalékot számol fel a játékosoktól és jelenleg napi 2.2 millió streamelő 15 millió néző szórakoztat.
A Lino 2018 februárjában 20 millió dollár friss tőkét gyűjtött a ZhenFund magánbefektető révén, hogy egy ‘blokkláncosított YouTube-ot’ fejlesszen ki. Wei akkor azt állította, hogy a tartalomkészítők a platformon a YouTube-on vagy a Twitch-en elért nyereségüknél 3-5x többet kereshetnek.