A MicroStrategy nevet változtatott és B betű lett a logója

Az alapvetően üzleti intelligenciával foglalkozó MicroStrategy az elmúlt években jelentős bitcoin-befektetéseiről vált leginkább ismertté. Mivel a vállalat bitcoin-fedezetű kötvényeket bocsát ki, ezért pénzügyi teljesítménye szorosan összefügg a bitcoin árfolyamának az alakulásával. Éppen ezért, a MicroStrategy tevékenysége kifejezetten kockázatos lehet a digitális eszköz volatilitása miatt.

A vállalat jelentése szerint 2024 negyedik negyedévében éppen ezért 670 millió dolláros nettó veszteségről számoltak be. A 2025-ös célokat azonban két új mutatóval bővítették, az éves BTC-növekedéssel és az éves dollárban kifejezett BTC-növekedéssel.

Jelentős veszteséget generált a „Strategy”

A február 6-án kiadott éves jelentés szerint a MicroStrategy új brandet kíván létrehozni, nevét pedig „Strategy” -re módosítja. A névváltoztatás részeként a vállalat egy új logót is bemutatott, mely egy stilizált „B” betűt ábrázol, utalva a Bitcoinra és a vállalat Bitcoin-stratégiájára. Ez a lépés a vállalat azon stratégiáját tükrözi, hogy a vezető digitális eszközt integrálja az alaptevékenységbe, tovább erősítve pozícióját a kriptovaluta-piacon.

Ezt követően azonban nem túl pozitív hírekkel folytatódott a vállalat jelentése. A tőzsdén jegyzett vállalat 2024 negyedik negyedévében 670,8 millió dolláros nettó veszteségről számolt be, ami részvényenként 3,03 dolláros veszteséget jelent. Bár a vállalat egyébként is tetemes bitcoin-készlettel rendelkezett, az elmúlt három hónapban sikerült megduplázni azt, ezzel meghaladva a 471 ezer BTC-s állományt.

A negyedév működési költségei elérték az 1,1 milliárd dollárt, ami közel 700%-os növekedést jelent a 2023 utolsó negyedévéhez képest. A cég összbevétele 120,7 millió dollárra rúgott, ami nagyjából 3 millió dollárral marad el az eredetileg várttól, azonban ez 3%-os visszaesést jelent az egy évvel korábbi eredményhez képest.

A vállalat bitcoin-stratégiája töretlen

A Strategy immáron 44 milliárd dollárnyi bitcoinnal rendelkezik, miután az előző év utolsó negyedévében több mint 218 ezer BTC-t vásároltak dacára, hogy az árfolyama történelmi csúcson volt. A vállalati bitcoin-stratégia teljesítménymérése szerint 71%-os BTC-hozamot értek el eddig a kezdeti felvásárlások óta, azonban a pontosság növeléséért két új vállalati eredményességi mutatót, azaz KPI, használatát is bejelentették.

A cég leírása szerint a „BTC hozam” a vállalat bitcoin-állománya és a feltételezett, hígított részvények közötti arány időszakonkénti százalékos változását jelzi majd. A 21/21 terv szerint a Strategy a következő 3 évben 42 milliárd dollárnyi tőkét szeretne felhalmozni, hogy egyenlő arányban részvényeket, valamint fix kamatozású értékpapírokat vásároljanak.

Mindeközben a „BTC Gain” a vállalat által birtokolt bitcoin mennyiségét szorozza meg az adott időszak bitcoin-hozamával. Ugyanezen az alapon a „BTC $ Gain” megszorozza a bitcoin árfolyamát a délután 4 órakor érvényes bitcoin-árfolyammal, amely a Coinbase tőzsdéjén érhető el.

Kilátások a Strategy számára

Michael Saylor, a vállalat alapítója, szerint a márkaváltási stratégia új szintre emeli a cég integrációját a bitcoinnal. Véleménye szerint a „stratégia” az egyik legerőteljesebb és legpozitívabb szó az emberi nyelvben, mindamellett, hogy leegyszerűsíti a vállalat brandjét.

Annak ellenére, hogy a vállalat részvénye idén eddig 12%-os növekedést mutatott, valamint az elmúlt egy évben közel hétszeresére nőtt az árfolyama, az elmúlt kereskedési napon a jelentés hatására 3,3%-kal csökkent annak árfolyama. Az MSTR jelenleg 336,70 dolláron forog.