Óriási veszteséggel zárta a 2019-et a Canaan Creative hardvergyártó
A Canaan Creative kínai bányászhardver gyártó 2019-es évet 148.6 millió dollár veszteséggel zárta.
A vállalat csütörtökön publikálta első nem auditált negyedéves bevételi jelentését mióta múlt év novemberben tőzsdén jegyzett vállalkozássá alakult az Egyesült Államokban. A jelentés szerint 10.5 exahash/másodperc nagyságban értékesített hardvert, ami durván a Bitcoin hálózat múlt évi hasherő növekedésének 20%-át teszi ki.
A 90 millió dolláros IPO óta a Canaan Creative részvényárfolyama esik, pillanatnyilag 3.5 dolláron kereskedik, ami 61 százalékkal alacsonyabb, mint a kibocsátási árfolyama. 2019. utolsó negyedévében a vesztesége elérte a 114.7 milliót, erre jött a 31.2 millió, az azt megelőző kilenc havi.
Nangeng Zhang, a Canaan CEO-ja és alapítója elmondta, hogy ugyan októberben és novemberben emelkedésnek indult az értékesítés volumene, ám decemberben újra zuhanni kezdett a bitcoin árfolyamában tapasztalható magas szintű volatilitás eredményeképp.
„COVID-19 járvány kitörése, az egészségügyi krízis miatt, ami negatívan érintette a kereskedelmi tevékenységet, a gazdaságok, pénzpiacok és kriptopénzpiaci aktivitás következtében lejjebb vittük az üzleti várakozásainkat a 2020-as évre,” áll a dokumentumban. „2020 első negyedévében a vállalat 60 millió RMB veszteségre számít.”
A dokumentum arra is rámutat, hogy a Canaan vélhetően alig keres valamit a frissen piacra dobott Avalon 10 gépen, aminek ára 750$ körül alakul, szemben a korábbi A8-as és A9-es gépeivel, melyek ára 350$ és 600$ körül mozog. Ennek fő oka, hogy december óta megcsappant a kereslet a minerek iránt, de szerepet játszik chipgyártás emelkedő költsége is.