Óriási bajban a Volkswagen, a vezérigazgató sorsdöntő beszédet tartott
A Volkswagen vezérigazgatója Schäfer összehívta a vezetőséget. Komoly problémái vannak a német autógyárnak.
A Volkswagen vezérigazgatójának, Thomas Schäfernek a vezetőség felé intézett lendületes beszédéből kiderült, hogy nehéz idők várnak a VW-re, mivel elképesztő összegeket emésztenek fel az elektromos autógyártással kapcsolatos beruházások.
Schäfer az egyórás megbeszélésen ismertette a Volkswagen előtt álló problémák nagyságát és súlyosságát, miközben a vállalat az elektromos járművek vezető gyártójává kíván válni, ugyanakkor továbbra is a hagyományos belső égésű motorral hajtott modellekből ad el a legtöbbet. A VW-vezér a vállalat 2000 felsővezetőjének azt mondta: „Ég a ház”.
Az 53 éves vezető a kiadások azonnali befagyasztására szólított fel. „Sok területen hagytuk elszaladni a költségeket” – mondta.
Schäfer jelezte, hogy a Volkswagen számára a következő hetek és hónapok „nagyon kemények” lesznek, és felszólította a vezetőket, hogy legalább apró sikereket próbáljanak a túlélés érdekében elérni.
Úgy tudni, hogy legalább 10 milliárd eurót kellene spórolniuk a következő három évben egy új teljesítményprogram keretében.
A vezérigazgató azután hívta össze a VW vezetőket, hogy az eladások drasztikusan lelassultak Kínában, ahol az autógyártó kénytelen volt bekapcsolódni az elhúzódó árháborúba. Az országban, a világ legnagyobb autópiacán a hazai autógyártók részesedésének növekedésével egyre élesebbé válik a verseny, így az európai autógyárnak komoly problémákat kell legyűrnie.
A márka pénzügyi vezetője, Patrik Andreas Mayer azonban egy telefonbeszélgetés alatt arra utalt, hogy a problémák ennél sokkal mélyebbre nyúlnak. Elmondta a vezetőknek, hogy „a járműüzletágunk nincs jól”, és a vezérigazgató felhívását „utolsó hívásnak” nevezte.
Schäfer a problémákat a „túl bonyolult, lassú és rugalmatlan struktúráknak és folyamatoknak” tulajdonította.
További kapcsolódó cikkeink:
- Itt az újabb EU-rendelet: az autóipar aggodalmát fejezte ki
- Európa kinyírja az autóipart: jobb ha 2034-ben még benzines autót veszünk?
- Toyota: a világnak több hibrid és kevesebb elektromos autó kell