Az online játékosok úgy költik a kriptóikat, mintha nem lenne holnap
A kriptók már régóta kapcsolódnak az online játékokhoz és a virtuális ingatlancseréhez. A blokklánc-eszközök használatának üteme gyorsul, az elmúlt 7 nap során csaknem egymillió dollárnyi kriptovaluta cserélt gazdát az online játékok piacterén.
A kriptók és az online játékok természetes párost alkotnak
A blokklánc technológiát már régóta számos területen felhasználják a videojáték-szektorban, és a gamerek általában a kriptovaluták erős támogatói. Most úgy tűnik, hogy egyértelmű kapcsolat van a piaci fellendülés és a kriptofelhasználás jelentős növekedése között a játékok területén is.
Az elmúlt hét napban hatalmas mértékű befektetések történtek a virtuális ingatlanok legnevesebb platformjain. A legnagyobb kriptón alapuló virtuális világ, a Decentraland, több mint 600.000 $ értékű forgalmat bonyolított a blokklánc alapú digitális világ virtuális ingatlanvásárlásainak megnövekedett kereslete miatt. A befektetők jelentős méretű pénzt fektettek be más platformokon is, mint például a Sandbox-on és a Cryptovoxels-ben. A beruházások teljes összege majdnem hét számjegyű dollárban.
A kriptovaluta-integráció egyéb típusait is megtalálhatjuk a videojáték-szektorban. A hónap eleje óta egy új Minecraft Server, a SatoshiQuest elérhető az érdeklődők számára. Ez a játék lehetővé teszi a játékosok számára, hogy egy Bitcoin kincsvadászaton vegyenek részt. A jutalmakat az 1 dolláros részvételi díjból finanszírozzák, amit Bitcoinban kell kifizetni.
A kriptovalutákat gyakran használják a játékokon belüli termékek vásárlására és eladására a virtuális világban. A játékfejlesztők egyik fő feladata, hogy a játékokon belüli vásárlásokhoz kifejlesszék a kriptós fizetési lehetőségeket is.
Az játékok támogathatják a tömeges elfogadást
A játékipar hosszú ideje állítja, hogy az elavult tranzakciós infrastruktúra nem illeszkedik megfelelően a termékeihez. Említésre méltó, hogy a hitelkártyás vagy bankkártyás fizetéskor olyan kezelési költségeket számolnak fel, amelyek miatt a kisebb összegű vásárlások nem célszerűek. A virtuális világok határok nélküli jellege gyakran egyéb problémákat is okoz a fizetésekkel és az átváltási arányokkal kapcsolatban. Nem meglepő, hogy a fejlesztők a blokklánchoz fordulnak a megoldás reményében.
Tavaly októberben például piacra dobtak egy ‘Nano’ plugint az Unreal Engine-hez. Ez a plugin lehetővé teszi, hogy a platformon futó bármelyik játékhoz integrálják a Nano fizetéseket. Természetesen a Nano fizetések díjtalanok, így a mikrotranzakciók is kifizetődőek. Más játékplatformok a Bitcoin Lightning Network integrációján dolgoznak.
Ha azonban kinyitjuk a kriptovaluta fizetések és az játékipar integrációjának a kapuját, rengeteg kérdés és kihívás merül fel az adózással és szabályozással kapcsolatban. Az amerikai IRS (adóhivatal) nemrég vonta vissza azt a jogszabályt, amely korábban a játékplatformokat arra kötelezte, hogy jelentsenek minden játékon belüli token tranzakciót is. Azonban az a szabály, hogy a blokklánc alapú tranzakciókat jelenteni kell, még mindig érvényes.
A játékokon belül kriptofelhasználás azonban további szerencsejáték ellenes törvényekkel is szembe mehet, és megsérti a KYC (know your customer) szabályokat is. Ezek oda vezethetnek néhány kriptovaluta kritikus szerint, hogy a videojátékokat pénzmosásra és szankciók kikerülésére használhatják fel.
Azt azonban senki sem vitatja, hogy a játékipar nagyban hozzájárulhat a kriptovaluták mainstream elterjedéséhez. Mindeközben sok új kihívás jelent meg, amit útközben meg kell majd oldani.