Olaszországban 50 üzletláncnál lehet kriptovalutákkal fizetni

A Cryptorefills bejelentette, hogy bővítik partnerhálózatukat és ezúttal az olaszországi terjeszkedésre helyezik a hangsúlyt. Több mint 50 közismert üzletláncnál, köztük szupermarketekben, ruházati üzletekben és benzinkúton lehet majd bitcoinnal és más kriptovalutákkal fizetni.

Eddig jogosan háborogtak az európai kriptovaluta tulajdonosok, ugyanis nem sok üzletben, illetve internetes oldalon fizethettek kriptovalutákkal. Míg az Egyesült Államokban minden népszerű oldalon és üzletben (Amazon, Netflix, Sephora) elfogadták a digitális valutákat, addig Európa, köztük Olaszország is csak álmodhatott arról, hogy a mobiltelefon feltöltésétől a tankolásig, mindenért fizethet bitcoinnal. Mostantól azonban lehetséges, hiszen a Cryptorefills platform leszerződött Itália legismertebb üzletláncaival.

Villámgyors tranzakciók a Lightning Network segítségével

Az olaszok kétféle módon fizethetnek bitcoinnal, litecoinnal vagy dash-el. Vásárolhatnak egy feltöltőkártyát, mely segítségével kriptovalutákkal fizethetnek a partnerüzletekben vagy pedig vásárlási utalványokat vehetnek a CryptoRefills Androidos applikációján vagy weboldalán keresztül, melyeket a kijelölt boltokban válthatnak be. A tranzakciók a Lightning Network-ön kerülnek lebonyolításra, így a fizetés rendkívül gyors és jutalékmentes. Eddig 120 márkánál elérhető a kriptovalutával történő fizetés. Például a Carrefour, Conad, Panorama, DeSpar szupermarketei, a három legnagyobb mobiltelefon szolgáltató a TIM, Vodafone és WindTre üzleteiben. De ezeken felül lehetséges a Flixbus-ra jegyet venni, a Boscolo Hotels-nél szobát foglalni, a Costa Crociere hajóútjaira befizetni, az Alitalia-nál repülőjegyet venni, vagy a Benetton-nál felfrissíteni a nyári ruhatárat.

Az oldal további szolgáltatókkal fog a jövőben bővülni, így a videojáték vásárlásától, a spa szolgáltatásokon át a prémium TV-előfizetésekig minden elérhetővé válik már kriptovaluták használatával is. A koronavírus járvány következtében az olaszok kénytelenek voltak az internetes kereskedelem nyújtotta lehetőségeket igénybe venni. A pandémia lecsengésével és az üzletek újranyitásával azonban alig csökkent az internetes áruházak forgalma. Egyre népszerűbbek az online üzletek és egyre több olasz tér át a készpénzről a bankkártyás fizetésre.

A járvány miatt hozott korlátozó intézkedések komoly gazdasági károkat okoztak az országban, így a közismert nagyvállalatok mindent megtesznek azért, hogy vevőiknek kedveskedjenek. Azzal, hogy most már kriptovalutákat is elfogadnak abban bíznak, hogy növelhetik potenciális vásárlói körüket.