Nőnap alkalmából indít ösztönzőprogramot a Binance – csak hölgyeknek
A Binance egy újabb kampányával ezúttal a nemzetközi nőnap alkalmából a nők kriptoiparban való részvételére akarja jobban felhívni a figyelmet. Ennek középpontjában egy Crypto nevet viselő parfüm áll, a cél pedig, hogy növelje a hölgyek kriptotudatosságát.
A Binance marketingcsapatának női vezetői március 6-án jelentették be, hogy szeretnék fokozni a cég inkluzivitásra irányuló erőfeszítéseit. Legújabb ösztönzőprogramuk – amely a nemzetközi nőnap előtt tiszteleg – egy luxusillatot állított a középpontba.
Eau de Binance?
A Crypto nevet viselő illat kezdetben a vállalat „A Crypto a tiéd” c. inkluzivitásprogramjában kapott helyet. A Binance elmondása szerint az inspirációt a szépségipar hirdetéseiből merítették, miközben igyekeztek azokat a kriptotér „normáival” is összeegyeztetni.
A kriptotőzsde által közzétett videó alapján a koncepció az utcai parfümárusok taktikájára épít:
There’s still not enough women in crypto.
We've launched our new fragrance ‘CRYPTO’ as a new way to open up conversations with the public on what needs to be done to bridge the gender gap.
Find out more ? https://t.co/z2ICGrhSnC pic.twitter.com/LDTtLWME4o
— Binance (@binance) March 6, 2024
Rachel Conlan, a Binance marketingvezetője azt mondta, ő első kézből tapasztalhatta meg a nők „felbecsülhetetlen értékű hozzájárulását” a kriptoiparhoz.
„Azért vagyunk itt, hogy mindenhol elmondhassuk a nőknek: ne legyetek kívülállók. Törjétek át az üvegplafont, ne hallgassatok a meglévő narratívákra, és legyetek részesei annak a digitális transzformációnak, amely újradefiniálja a globális pénzügyeket.”
Hozzátette, hogy a kampány nem az illatról szól, hanem egy üzenet a nők felé, hogy „mennyire jelentős szerepet játszanak a kriptoforradalomban.”
Kapcsolódó cikkünk: Nők, akik seggeket rúgtak szét idén a kriptobizniszben
A Binance szerint a nőnapi kezdeményezés fő célja, hogy a kriptoágazat felfedezésére bátorítsa a nőket. Terveik szerint az első 5000 nő, aki részt vesz a kezdőknek szóló kriptokurzusában, 25 dollárnyi tethert kap jutalmul. Conlan kiemelte, hogy a kriptó univerzális, és minden egyes embernek meg kell adni a lehetőséget, hogy részese lehessen az ágazatnak.
Nem mindenkinek tetszik a Binance nőnapi ötlete
A kampányt a célja ellenére több bírálat is érte a közösség részéről. Egyesek szerint azzal, hogy egy parfümöt állítanak a kezdeményezés középpontjába, csak tovább erősítik a hagyományos nemi normákat, mintsem lebontanák azokat. Ez a nézőpont főként a közösségi médiában megjelenő reakciókban tükröződött. Egyes női felhasználók megkérdőjelezték, hogy a kampány képes-e elősegíteni a valódi nemi integrációt a kriptoiparban:
„Így akarjuk áthidalni a nemek közötti különbségeket. Még több parfümmel”
– jegyezte meg az X-en Betty, egy női vezérigazgató.
Nem a Binance az egyetlen kriptoplatform, amely 2024-ben is a kriptó demográfiai mutatójának kiegyensúlyozására törekszik. A Bitget kriptotőzsde január 16-án jelentette be, hogy 10 millió dollárt különít el a nők által vezetett Web3 startupok támogatására a Blockchain4Her kezdeményezése keretein belül. Ez az a projektjük, amely a nemek közötti diverzitást és inkluzivitást támogatja.
A Bitget Research egy január 11-i jelentése szerint a nők által vezetett vagy alapított startupok 2022 első és 2023 harmadik negyedéve között mindössze 1,77 milliárd dollárt tudtak összegyűjteni a 27,85 milliárd dolláros Web3-ra előirányzott kockázati tőkéből. Ez a teljes összeg nagyjából 6,43%-ának felel meg. A nők által vezetett Web3-startupok eközben kevesebb mint 9%-át teszik ki az ágazat összes startupjainak.