Parádés teljesítményt nyújtott a Netflix az év második negyedévében
Az amerikai székhelyű Netflix a világ egyik vezető streaming szolgáltatója, ami előfizetéses alapon kínál filmeket, sorozatokat és saját gyártású tartalmakat. Az előfizetéses bevételmodellel rendelkező platform nagy összegeket fektet saját gyártású tartalmakba, a minőség pedig úgy néz ki, kifizetődik.
A Netflix nemrégiben közzétett második negyedéves jelentéséből kiderül, hogy a vállalat lenyűgöző növekedést ért el az elmúlt három hónapban, melynek köszönhetően taglétszáma elérte a 277 milliót.
A Netflix pénzügyi modellje
A Netflix bevételi modelljét első sorban az előfizetési díjak adják, mivel a felhasználók havi előfizetési díjat fizetnek a tartalmakért. Ezek a díjak három szintre oszthatók: SD, HD, UHD. A Netflix jelentős növekedésének hátterében a nemzetközi piacokon történő terjeszkedés áll, ami hozzájárul bevételeik diverzifikálásához, mivel már nemcsak az amerikai piacot célozzák meg.
Bár a saját gyártású tartalmak, a licencdíjak és a marketing jelentős költségoldali kiadással járnak, a minőség negyedévről negyedévre kifizetődni látszik. Az elmúlt évek egyre nagyobb nyeresége és a növekvő felhasználói bázis hozzájárul ahhoz, hogy a Nasdaq-on jegyzett NFLX részvény stabil növekedést produkáljon.
Parádés második negyedév és új stratégiai terjeszkedés
A július 18-án közzétett negyedéves jelentésből kiderül, hogy a vállalat 17%-os bevételnövekedésen ment keresztül, ami mostanra elérte a 9,65 milliárd dollárt. A vállalat által figyelt felhasználói bázis 8 millióval nőtt az elmúlt negyedévben, ennek következtében pedig elérték a 277 milliós aktív felhasználótábort.
A Netflix 2024 második negyedévében 4,88 dolláros egy részvényre jutó nyereségről (EPS) számolt be, ami 48%-os növekedés az előző év ugyanezen időszakához képest. A várt 4,76 dolláros EPS felülmúlásának köszönhetően az NFLX részvény árfolyama elérte a 660 dolláros részvényárfolyamot, ami jelenleg 642 dollárig korrigált vissza.
A Netflix dominanciája a streaming iparban megkérdőjelezhetetlen, a megnyerő tartalmak sikere mellett a vállalat stratégiai előretörést hajtott végre a hirdetési szektorban. A vállalat arról számolt be, hogy a hirdetések eredményessége 34%-kal nőtt az előző negyedévhez képest, azonban a növekedés várhatóan csak 2025-ben indulhat be igazán.
Annak érdekében, hogy a platform diverzifikálja tartalmait és több előfizetőt vonzzon, a Netflix új élő sportközvetítésekre és exkluzív műsorokra koncentrál majd a jövőben. A vállalat májusi bejelentéséből kiderül, hogy a közelgő karácsonyi NFL játékok kizárólagos jogai mellett a Jake Paul és Mike Tyson bokszmérkőzések és a heti WWE-műsorok közvetítési jogait is megszerezték.
A Netflix jövője
A Netflix alaposan dolgozik továbbra is a platform minden aspektusának a fejlesztésén, hogy a jelenlegi és leendő tagokat minél magasabb szinten ki tudják szolgálni. A vállalat egyértelműen a hosszú távú növekedést helyezi előtérbe, éves árbevétel-növekedési előrejelzéseik szerint 13-15%-os növekedésre számíthatnak a vállalat részvényesei.
Cikkünk írásakor az NFLX részvény árfolyama 642 dollár, idén pedig már 37%-os növekedésen ment keresztül a Nasdaq-on jegyzett részvény. Bár a történelmi, 691 dolláros csúcstól még messze van az árfolyam, sikerült annulálni a medvepiacon elszenvedett veszteségeket.
Peter Lynch fair value formulája azonban arra enged következtetni, hogy a Netflix részvényét a hype fújja fel, mivel a fundamentális adatok alapján nagyjából 375 – 400 dolláros részvényárfolyam lenne a reális. Ennek ellenére számos elemző, többek között a CNN munkatársai is, 700-800 dolláros előrejelzést adnak a következő 12 hónapra, ami 9 – 24%-os növekedést jelentene.