Netflix: Kevesebb hirdetés lesz a sorozatfüggőknek

A Netflix hamarosan csökkenti a reklámokat a maratoni sorozatnézők számára. A jövő év elejétől kezdve a streaming szolgáltató három egymást követő epizód megtekintése után egy reklámmentes epizóddal fogja jutalmazni a reklámokkal támogatott csomag előfizetőit.

Azt remélik, hogy így talán kevésbé lesz csábító leállítani a bindzselést. A „bindzselés”, ami a streaming elterjedése miatt egyre népszerűbb, azt jelenti, hogy akár hajnalba nyúlóan nézünk egy sorozatot, vég nélkül. A Netflix már korábban is megemlítette, mennyire fontos, hogy az előfizetőket a kanapéhoz ragassza: a vállalat tavaly azt nyilatkozta, hogy szerinte a bindzselési modellje jelentősen növeli az elkötelezettséget.

2022-ben, miután a Netflix közel 1,3 millió felhasználót vesztett, búcsút mondott a hirdetés nélküliségnek és új stratégia kidolgozásába kezdett, aminek részleteiről egy korábbi cikkünkben olvashatsz. A változtatások részeként az árazási stratégián is módosítottak, ami várhatóan áremelést fog jelenteni. Szerencsére az árazás módosítását először általában Amerikában végzik, így az európai felhasználók remélhetőleg csak később szembesülnek a magasabb árakkal.

A „binge-watching” frissítés mellett a Netflix arról is beszámolt, hogy a hirdetéssel támogatott csomagja 15 millió aktív felhasználót vonzott a bevezetését követő évben. Ez annak a jele, hogy a hirdetésekkel támogatott réteg még mindig növekszik. Ezt tovább erősíti, hogy a Netflix májusban 5 millió aktív felhasználóról számolt be, akik hirdetésekkel streamelnek.

A legutóbbi áremeléssel a Netflix egyre több felhasználóját tereli át a havi 6,99 dolláros (2500 Ft-os) hirdetéssel támogatott csomag felé, amely eddig jövedelmezőnek bizonyult a vállalat számára.

Sokan már a kiskapukat keresik

A reklámokkal egyidőben megjelentek a kiskapukat kereső felhasználók is. Számos fórum és cikk szól arról, hogyan lehet kikerülni a mindössze 15-30 másodperces reklámokat. Az óriás streaming vállalat már a fiókok megosztása ellen is próbált fellépni inkább kevesebb, mint több sikerrel. A reakció szinte mindenhol negatív volt, így a megosztás helyett várhatóan a kisebb kockázatot és több profitot hozó reklámokat tartalmazó olcsóbb előfizetést fogják preferálni.

Magyarországon jelenleg három előfizetés közül választhatunk. Az Alap 2490Ft, a Standard 3490 Ft, a Prémium pedig 4490 Ft. Az utóbbi kettőhöz pedig háztartáson kívüli vendégfelhasználók is hozzáadhatok, mindössze 990 Ft-ért, ami egy pozitívabb lehetőséget biztosít az előfizetés megosztására.