Nem működik a Slack? Globális kiesés volt pénteken

A globális kiesés rávilágít a távoli csapatok kommunikációs redundanciájának szükségességére. A kiesés ráébreszti a globális munkaerőt a távoli kommunikáció sebezhetőségeire.

Október 6-án a Slack nagyjából 15 perces kiesése rázta fel a digitális kommunikációs tájat. Ez a rövid megszakítás hullámzó hatással volt a távmunka világára.

Az olyan digitális eszközök, mint a Slack, életmentő eszközökké váltak az online munkarutinunkban, különösen érvényes ez a távoli csapatokra. A tegnapi rövid ideig tartó kiesés rávilágított egy kulcsfontosságú, de gyakran figyelmen kívül hagyott tényre: biztosítanunk kell a kommunikációs redundanciát ezeknél a digitális eszközöknél, különben rendszerszintű kockázatoknak tesszük ki magunkat.

A felhasználók világszerte az X-en ecsetelték panaszaikat, részletezve, hogy ez a rövid kiesés milyen fennakadást okozott a szokásos munkafolyamatokban. Furcsa módon a Slack státuszoldala érintetlen maradt, és azt állította, hogy a szolgáltatás teljes mértékben elérhető volt.

Miután azonban úgy tűnt, hogy a kommunikációs platform szolgáltatásai 10:10 körül újraindultak, a Slack frissítette státuszoldalát, és azt állította, hogy egyes felhasználóknál 10:11-kor kezdődő kiesések voltak tapasztalhatók.

Távoli vs. irodai munkavégzés

Állítsuk ezt a jelenséget most szembe egy hagyományos irodai forgatókönyvvel. Ha 15 percig nem működne az irodai internet, az ugyan okozna némi zavart, de a következmények kevésbé lennének drámaiak. A közelség lehetővé teszi az azonnali személyes interakciót, a gyors hibaelhárítást vagy akár egy rövid szünetet is – a távmunkások azonban nem rendelkeznek efféle luxussal.

Azok, akik az irodai munkához való visszatérés hívei, azt állítják, hogy ez a „Slack-csuklás” nem túl fényes jövőképet vetít előre. A digitális eszközök, bármennyire is hasznosak, hibapontokká válhatnak egy hiperkapcsolatos munkakörnyezetben. A távmunka számos előnye közé tartozik, hogy rugalmasságot, folyamatos elérhetőséget tesz lehetővé, de egyúttal egy maroknyi platform hibátlan működéséhez is köt minket.

Mi a teendő, ha a Slack leáll?

Ahogy korábban említettük, a kommunikációs eszközök redundanciája létfontosságú minden távoli csapat számára, és a mai kiesés csupán egy az intő jelek közül azok számára, akik eddig még nem találkoztak ezzel a problémával. A „Mi a teendő, ha a Slack leáll?” egyszerű megoldásának biztosítása (válasz lehet azokra az érvekre, amelyek szerint az irodába való teljes visszatérésre van szükség az ilyen problémák elkerülése érdekében.

Egy sor Telegram-csoport belső készletének, köztük egy vállalati szintű csoportnak a felállítása a leghatékonyabb módja a vállalati szintű kommunikációs zavarok elleni védekezésnek). A régi időkben mindannyian telefonálhattunk egymásnak. Az Y generáció tagjai közül azonban ugyan ki akar telefonon beszélgetni?

A cél nem az, hogy lemondjunk a digitális eszközökről vagy a távmunkáról; mindkettő bizonyította hasznosságát, különösen a járvány ideje alatt. Az igazi kihívás a robusztus vészhelyzeti tervek kidolgozása és a digitális ellenálló-képesség kultúrájának kialakítása.

A mai kiesés sokak számára ébresztő jellegű volt, és rávilágított a digitális eszközöktől való mélyen gyökerező függőségünkre. Nem történt katasztrófa, de ez az eset aláhúzott egy fontos dolgot a jelenlegi munkamódszereinkkel kapcsolatban. Miközben a távmunka ígéretes, de újszerű terepén haladunk, ébernek kell maradnunk a lehetséges buktatókkal szemben, és fel kell készülnünk az előre nem látható akadályokra.

A cikk megjelenésekor a Slack státuszoldala szerint az incidens már elhárult. A Slack státuszoldalt – ahol megbizonyosodhattok a szolgáltatás aktuális állapotáról – ezen a linken keresztül érhetitek el.