Nem jött be a Hertz stratégiája, több ezer Teslát ad el az autókölcsönző
A csődből való kilábalásra a Hertz autókölcsönző a Teslákban látta a megoldást, most azonban úgy tűnik, mégsem jött be a cég elektromos autó stratégiája.
Néhány évvel ezelőtt a Hertz – a világ második legnagyobb autókölcsönző cége – csődvédelmet kért, és a problémát úgy próbálta meg orvosolni, hogy intenzív elektromos autó stratégiát indított. A magas költségek, a hiányos infrastruktúra és a társadalmi elfogadottság hiánya miatt azonban mégsem úgy alakultak a dolgok, ahogyan azt a Hertz eltervezte, ezt pedig a Bloomberg egyik április 3-ai cikke is alátámasztja.
Több dolog is közrejátszott a stratégia sikertelenségében
Az autókölcsönző még 2021 novemberében jelentette be, hogy minden jel ellenére ki fog lábalni a csődből, amire az is reményt adott, hogy a cég a sikeres tőzsdei bevezetést követően 1,3 milliárd dollárt gyűjtött. A kezdeti lendület ellenére azonban a Hertz stratégiája, amely nagymértékben támaszkodott a Tesla elektromos autóira, komoly nehézségekbe ütközött.
A Bloomberg cikke rávilágít egy sor számítási hibára és téves döntéssorozatra, amelyek végül a stratégia kudarcához vezettek. A cikk szerzői kiemelték az elektromos járművek hagyományos flottába való integrálásának összetettségét, a logisztikai kihívásokat és a fogyasztói elvárások nem megfelelő kielégítését is. A hibák sorozata végül azt eredményezte, hogy a cég 20 ezer Teslát bocsátott eladásra.
A Bloomberg cikke egyébként nem részletezi konkrétan a Hertz által elkövetett hibákat, azonban más jelentésekből ki lehet következtetni azokat az okokat, amelyeket az autókölcsönző nem vett figyelembe és amelyek később a stratégia kudarcát okozták. Először is, bár az elektromos autók elfogadottsága egyre nő, a megfelelő töltőinfrastruktúra hiánya és a fogyasztói megítélés olyan kihívásokat jelentenek, amelyeket alábecsülhettek a Hertz szakemberei. Másodszor, a márkafüggőség korlátozhatta a Hertz rugalmasságát és képességét, hogy alkalmazkodjon az ügyfélkör változatos igényeihez.
Következmények az iparágra nézve
A Hertz esete fontos kérdéseket vet fel az elektromos járművek jövőjével kapcsolatban az autókölcsönző ágazatban. A próbálkozás sikertelensége rávilágít arra, hogy kiegyensúlyozott stratégiára van szükség, amely figyelembe veszi az elektromos járművek előnyeit és hátrányait, illetve a meglévő flottába való integrálásuk realitásait.
A Hertz és a Tesla közös vállalkozása azt is megmutatta, hogy a zöld technológiákra való áttérés során gondos tervezésre és a piac alapos ismeretére van szükség. Bár a Hertz kezdeményezése ambiciózus volt, úgy tűnik, hogy az elektromos autók jelenlegi korlátainak figyelmen kívül hagyása és a túlzott optimizmus félrevezette a Hertz szakembereit. Ahogy az autókölcsönző ágazat tovább fejlődik, a Hertz esete kétségtelenül tanulságul szolgál majd a jövőbeli innovációs és megújulási kísérletekhez.