Emlékszel a Napsterre? Most új offenzívára készül
Az egykori zenemegosztó, ma fizetős streamingszolgáltató Napster megkezdi a tervezett cégfelvásárlásokat, hogy a Web3-ra terelje át és forradalmasítsa a zeneipart. A zenei NFT, a Web3 a jövő útja?
A több mint húsz éve zenei szolgáltatásokkal foglalkozó Napster – amely sokáig a legnépszerűbb zeneletöltő oldal neve volt – felvásárolta a Mint Songs NFT-vállalkozást. A tranzakció részleteit nem hozták nyilvánosságra. Ez azonban csak az első a tervezett felvásárlások sorában, amelyekkel fel akarja gyorsítani az ágazatban nagyra törő tervei megvalósítását. A vevő szerint a cég további üzleteket tervez a technológia legjobbjaival.
A streamingszolgáltató által megvett Mint Songs olyan platform, amely segít a zenei előadóknak Web3-közösségeket építeni, dalokat “mintelni” (NFT-ket “verni”, avagy kibocsátani, létrehozni) és exkluzív művészeti alkotásokat kínálni a rajongóknak.
Gyűjtők előnyben
Jon Vlassopulos, a Napster vezérigazgatója a Blockworksnek elmondta, hogy a vállalat számára a következő természetes lépés gyűjthető tárgyakkal bővíteni a kínálatát. Amelyeket a rajongók megvásárolhatnak vagy jutalomként kaphatnak a művészekkel való kapcsolatfelvételért.
Mivel a Mint Songs már felépítette és működteti az egyik vezető gyűjtői piacteret, a felvásárlás lehetővé teszi számunkra, hogy ezt az új funkciót gyorsan bevezethessük. Így globális előadói és kiadói partnereinknek egyszerű módot kínálhatunk arra, hogy gyűjthető tárgyakat verjenek és mutassanak be rajongóiknak, és ezzel új bevételi forrást szerezzenek – mondta Vlassopulos.
A Napster-Web3 a mainstreambe menne
Olyan partnert kerestünk, aki átveszi azt, amit az elmúlt két évben felépítettünk, és valódi piacteret biztosít a művészeknek, ahol rajongók milliói aktívak – mondta el a Mint Songs társalapítója, Garrett Hughes, aki tanácsadóként csatlakozik a Napsterhez.
Jon és a Napster rendelkezik azzal a vízióval, hogy a Web3 zenét végre a mainstream felé terelje.
A LimeWire konkurens lesz?
A felvásárlásra azután kerül sor, hogy az Algorand blokklánccég és a Hivemind kripto befektetési cég tavaly megvásárolta a Napstert.
Hogy ismét forradalmasítsa a zeneipart azzal, hogy a blokkláncot és a Web3-at elhozza a művészeknek és a rajongóknak – írták akkoriban.
A Hivemind részt vett a konkurens zenei szolgáltatás, a LimeWire tízmillió dolláros privát tokenértékesítésében is, amelyet nem sokkal korábban a Kraken Ventures, az Arrington Capital és a GSR vezetett. A LimeWire akkor azt mondta, hogy hamarosan elindítja saját digitálisgyűjtemény-piacterét.
Több százmillió dal a Napsteren
A Napster júniusban vázolta fel a Web3 technológia alkalmazására vonatkozó terveit, amelyet a meglévő üzleti tevékenységébe építene be. Egy új szervezet, a Napster Innovation Foundation az Algorand blokkláncot használva Napster-tokeneket is kibocsátana, valamikor az idén. A Napster ezután tavaly szeptemberben Vlassopulost, a Roblox játékplatform korábbi globális zenei vezetőjét vette fel vezérigazgatónak.
Az 1999-ben alapított Napster jelenleg több mint százmillió zeneszámot kínál az előfizetőknek.
Kapcsolódó cikkeink:
Mikor válik végre tömegessé a Web3? Mi hozhatja el az új kriptovaluta-fellendülést?
Az NFT-k és a metaverzum lehet a zeneipar jövője?
NFT-piactérként tér vissza az elfelejtett zenemegosztó platform
Ismét jön a Bitcoin Kebab, mely a zeneiparba enged betekintést
Címlapkép forrása: Pixabay.com