A Toyota új életre kelti a hagyományos autókat
A Toyota olyan innovatív technológiára összpontosít, amely segítségével a belső égésű motoros autók karbonsemlegesek lehetnek. A hagyományos motorok újjáélesztésére tett kísérlet mindig is Akio Toyoda vezérigazgató egyik kedvenc projektje volt, aki szerint a belső égésű motorok kora még nem ért véget.
Nem véletlen, hogy az elektromos járművek által uralt jövőbeni környezetben a japán gyártó nemrégiben a belső égésű motorok újjáélesztése felé fordult, és CO2-leválasztó technológiával felszerelt motorokat javasolt, amely innováció célja azt, hogy „megtisztítsa a levegőt” az autó használata közben. A Toyota belsőégésű motorokhoz való ragaszkodását ért kezdeti kritikák ellenére a vállalat mostanra érdeklődést mutat az új rendszer iránt.
A Toyota Motor Corp. tavaly kezdte el tesztelni az innovatív rendszert, és egy GR Corolla versenyautó modellbe szerelte be, amely modell a Toyota állítása szerint a világ legkelendőbb szériaváltozata. Ez a hidrogénnel működő, gyakorlatilag nulla szén-dioxid-kibocsátású motor olyan szűrőberendezéssel van felszerelve, amely segít eltávolítani az üvegházhatású gázokat a légkörből a jármű használata közben.
Naoaki Ito, a GR járműfejlesztési projekt általános igazgatója hangsúlyozta, hogy a Toyota figyelemmel kíséri a technológia fejlődését. Bár történt előrelépés, még mindig sok kihívást kell leküzdeni, mielőtt ez a technológia széles körben kereskedelmi forgalomba kerülhet. Jelenleg a rendszer csak minimális mennyiségű szén-dioxidot képes eltávolítani, de ki tudja a jövőben.
A Toyota rendelkezik azzal a (tipikusan japán) erővel és türelemmel, hogy új perspektívákat tárjon fel az autópiacon, megerősítve a belső égésű motorban rejlő lehetőségeket a környezeti fenntarthatóság több útvonalon történő megközelítésének részeként. Az a tény, hogy egy ilyen nagy gyártó nagyszerű szaktudását és erőforrásait arra használja, hogy alternatívákat javasoljon, csak jót tehet az autópiacnak.
Ezt bizonyítja az is, hogy a Toyota ezen kezdeményezése a befektetők elismerését is kivívta, hiszen a vállalat továbbra is nyereséget és rekordeladásokat könyvelhet el, még ha ez a hibrid járműveinek köszönhető is (a befektetőket végül is a számok és a nyereség érdeklik). Az, hogy képes diverzifikálni, miközben még mindig képes nyereséget termelni, egy olyan vállalat jele, amely nemcsak szervezeti és strukturális szempontból szilárd, hanem olyan vállalaté is, amely tudja, mit csinál, és ismeri azt a piacot, amelyen tevékenykedik.
További kapcsolódó cikkeink:
- Mr. Bean és a Toyota megmondta a tutit
- A Toyota alapítójának unokája nekiment az autóiparnak és a politikusoknak
- Toyota: a világnak több hibrid és kevesebb elektromos autó kell