Mely események voltak pozitív hatással a kriptók elfogadottságára 2022-ben?
Habár 2022-ben a kriptoipart számos negatív esemény érte, ennek ellenére a globális elfogadottság nem állt le, és gyors ütemben folytatódott. A következőkben összeszedtünk a legfontosabb eseményeket, amelyek hajtóerőként funkcionáltak ebben.
Új rekordot ért el a Polygon
A gyors tranzakciókat és alacsony díjakat lehetővé tevő Polygon új mérföldkőnek örülhetett. A hálózat egyedi címeinek száma nemrégiben lépte át a 200 milliós határt, és ezzel pedig új rekordot ért el, 205 420 908-at számlálva. Ehhez a mennyiséghez csupán decemberben 8 783 568 adódott hozzá, ami átlagosan szinten 283 340 új címet jelent naponta.
Nagy nevek léptek be az iparágba
Nem meglepően az NFT-k és a metaverzum is növekvő népszerűségnek örvendhetett, amit az bizonyít, hogy különböző luxusmárkák csatlakoztak az iparághoz. Ilyen volt például a Rolex, amely több védjegykérelmet is benyújtott NFT-k kibocsátásához. Az olyan népszerű sportruházati óriások, mint a Reebok, a Nike és az Adidas is hasonló lépéseket tett.
A Nike elindította .Swoosh nevű metaverzum vállalkozását, egy Web3-alapú platformot, ahol a vásárlók virtuális termékeket vásárolhatnak és adhatnak el.
Az Adidas egy virtuális ruházati termékcsalád kiadását hajtotta végre, valamint lehetővé tette, hogy a kompatibilis partnerek avatárjait, mint az Ape Yacht Clubjéit a saját öltözeteivel tudjuk díszíteni.
A Tiffany luxusékszerekkel kereskedő vállalat augusztusban jelentette be NFTiff nevű, 250 darabos NFT-kollekcióját.
A stakelt Ether mennyisége tovább nőtt
Az elmúlt év folyamán a stakelt Ether mennyisége folyamatosan növekedett. A február és június közötti időszakban ez a mennyiség 9 millióról 13 millióra nőtt. A trend ezután egy kicsit megtorpant, de a Merge szeptemberi bekövetkeztének idejében újult erővel emelkedett.
A Meta és az NFT-k
Az Instagram közösségi platform közleményben jelentette be, hogy hamarosan lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy NFT-ket minteljenek és áruljanak oldalukon. A különböző funkciókat jelenleg alkotók kisebb csoportja teszteli az USA-ban, de hamarosan bárki használhatja a platform nyújtotta lehetőségeket. A digitális eszközökön túl a Facebook és Instagram amerikai felhasználói fiókjukhoz kapcsolhatják kriptotárcájukat.
A Starbucks hűségprogramja
A világ legnépszerűbb kávéházlánca, a Starbucks szeptemberben hozta nyilvánosságra, hogy NFT-alapú hűségprogramot indít. A Starbucks Odyssey nevezetű program lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a kávézás élményei mellett NFT-kkel is gazdagodjanak a vállalat által.
A Reddit sem maradna ki
A Reddit platform is beállt az NFT-k mögé, és felhasználói számára különböző szolgáltatásokat tett lehetővé. Az egyik ilyen a digitális műalkotások mintelése, amelynek során már több mint 5 millió avatart készítettek eddig. Az így elkészült alkotások nem a nagyértékű gyűjtők körül koncentrálódnak, hanem több mint 4 millió egyedi tárca között oszlanak meg.
Elfogadottság a világ országaiban
Brazília az előző évben jelentette be, hogy hivatalos fizetőeszközként tartja nyilván a kriptovalutákat. Ezzel országszerte legalizálták a digitális eszközökkel történő fizetésket. A dél-amerikai államban eddig is nagy népszerűségnek örvendhettek a kriptovaluták, ahol a hírek szerint a lakosság 4 milliárd dollár értékben halmozott fel eszközöket, és az újonnan megszavazott törvény még inkább hozzájárul majd ehhez.
A Chainalysis elemzőplatfrom szerint a Közel-Kelet és Észak-Afrika országai voltak a kriptopiac elfogadottságának leggyorsabban növekvő helyei. 2021 júliusa és 2022 júniusa között a régióba 566 milliárd dollárnyi kriptotranzakció áramlott be, ami 49%-os növekedést jelent az előző időszakhoz képest. Összehasonlításképpen Európában 40%-os, Észak-Amerikában 36%-nyi, míg Közép- és Dél-Ázsiában 35%-os emelkedés történt. Latin-Amerikát említve a növekedés 40%-ot ért el 2021 harmadik és 2022 harmadik negyedéve között.
Végezetül pedig ami az elfogadottsági arányt illeti, az Vietnámban a legnagyobb. Őt követi a Fülöp-szigetek, majd Ukrajna a Chainalysis adatai szerint.