Mégsem tiltják meg 2035-től a belső égésű motorral felszerelt autók értékesítését?
Németország és az Európai Unió megállapodásra jutott a belső égésű motorok 2035-től kezdődő betiltására vonatkozó brüsszeli tervvel kapcsolatos vitájukban – jelentették be tisztviselők szombaton. Frans Timmermans, az Európai Bizottság alelnöke és Volker Wissing német közlekedési miniszter tweetjei szerint Brüsszel belement abba, hogy 2035 után is engedélyezik a belső égésű motorral felszerelt új járművek forgalomba helyezését, ha azok klímasemleges üzemanyagot használnak.
„Megállapodást kötöttünk Németországgal az e-üzemanyagok jövőbeni használatáról az autókban” – írta Timmermans a Twitteren.
Az autókra vonatkozó új szén-dioxid-kibocsátási normákról szóló eredeti uniós javaslat 2035-től kezdődően a belső égésű motorral működő új autók értékesítésének teljes tilalmát irányozta elő. A tervet március elején akarták elfogadni, de Németország – melynek autóiparára súlyos csapást mérne az uniós terv – ellenezte a lépést, és mentességet követelt az úgynevezett e-üzemanyagokkal működő autók számára, amelyek olyan éghető szintetikus folyékony üzemanyagok, amelyeket a leválasztott szén-dioxid és a megújuló hidrogén összekapcsolásával állítanak elő.
Berlin azzal érvelt, hogy az ilyen üzemanyagokat megújuló energiával és a levegőből leválasztott szén-dioxiddal állítják elő, és így nem bocsátanak káros anyagokat a légkörbe. Német tisztviselők azt is hangsúlyozták, hogy a belsőégésű motorok teljes betiltása az egész európai autóiparnak árthat, amelynek „azért van szüksége az e-üzemanyagokra, mert nincs alternatíva a meglévő flottánk klímasemleges üzemeltetésére”.
„A belső égésű motorral rendelkező járműveket 2035 után is lehet újonnan forgalomba helyezni, ha kizárólag CO2-semleges üzemanyagot tankolnak” – írta Wissing a Twitteren.
Az uniós diplomaták most hétfőn egy szavazáson hivatalosan is jóváhagyják a belső égésű motorok kivezetését.
További kapcsolódó cikkeink:
- Felkötheti a gatyáját az, aki elektromos autót vesz
- A dízel és benzines autók betiltása 50%-os javítási költségnövekedést hozhat
- Renault vezér: az európaiak számára az autók megfizethetetlenek lesznek