Megérkezett a hír: a Gucci elfogadja üzleteiben az ApeCoint
A Gucci luxusmárka bejelentette: már elfogadja az NFT-k Dogecoinjaiként emlegetett ApeCoint egyes amerikai üzleteiben.
Az ApeCoin támogatását a BitPay fizetési rendszerekkel foglalkozó vállalattal kötött együttműködés tette lehetővé. Ezennel a Gucci lett az első luxusmárka, mely ráharapott az idén elstartolt bálnák kedvencére.
“Ez egy újabb lépés a web 3.0 felfedezése felé” – adta hírül a Gucci. Azt viszont a vállalat megtartotta magának, hogy miért pont az ApeCoin őrülettel kívánja meghódítani az internet harmadik generációját, s hogyan sült el legutóbbi kezdeményezése a kriptovaluták felé. Tudniillik ugyanis, hogy a luxusmárka már egy ideje a digitális eszközök tengerében lubickol, s májusban azt is elárulta, hogy egyes üzleteiben elfogadja a bitcoint, az ethereumot, a dogecoint, a shiba inut és a litecoint is fizetőeszközként. Mára már a szóban forgó kriptókkal való fizetés QR-kód beolvasásával történik a BitPay szolgáltatásán keresztül.
Az ApeCoin elfogadásának előzményét talán a Gucci NFT-k iránt érzett csodálatában lehet keresni. A vállalat ugyanis idén januárban a Superplastic játékmárka együttműködésével elindította NFT kollekcióját, majd azt is elmondta, hogy hamarosan a The Sandbox metaverzumában fogja tengetni mindennapjait.
Az ApeCoin egyébként márciusban kezdte meg pályafutását, melynek indulásakor a Bored Ape és a Mutant Ape digitális alkotások tulajdonosai együttvéve több tízezer dollár értékű ApeCoint kaptak. Bevezetését egyébként a kriptopiac hatalmas robbanásként élte meg, a legtöbb kriptotőzsdén ugyanis szó nélkül listázták, s ára egy nap alatt közel 40 dolláros csúcsra tört.