A McDonald’s hackerei nagyot kaszáltak a Grimace mémérme hirdetésével

A McDonald’s közösségi fiókja lett a csalók prédája, akik Solanában zsebelték be a hasznot.

A gyorsétteremóriás hivatalos Instagram-fiókját augusztus 21-én törték fel, hogy egy „Grimace” nevű mémcoint promótáljanak, majd gyorsan le is húzzák a befektetőket. A csalás során a hackerek több mint 700 ezer dollárt zsebeltek be kriptovalutában.

Hogyan történt a csalás?

Miután a hackerek átvették az irányítást a McDonald’s Instagram-fiókja felett, több bejegyzést tettek közzé. Ezek egy hamis tokenről szóltak, amelyet a gyorsétteremlánc lila kabalafigurájáról, Grimace-ról neveztek el. A posztokban a Grimace mémérmét „McDonald’s kísérletként” mutatták be a Solana hálózatán. Ezzel a cég 5,1 millió követőjét célozták meg.

A Bubblemaps blokklánc-elemző szolgáltatás szerint a hackerek először a pump.fun nevű Solana mémcoin-kibocsátó segítségével felvásárolták a Grimace tokenek 75%-át, majd ezeket az érméket körülbelül 100 különböző pénztárcára osztották szét.

Az Instagram-bejegyzések megjelenését követően a GRIMACE mémérme piaci kapitalizációja néhány ezer dollárról 25 millió dollárra emelkedett mindössze 30 percen belül. Azonban, miután a hackerek eladták a birtokolt tokeneket, az árfolyam gyorsan bezuhant, és 40 perc múlva a mémérme értéke már csak 650 ezer dollár volt.

A hackerek gúnyolódása és a következmények

A Bubblemaps elemzése alapján a hackerek körülbelül 700 ezer dollár értékű Solanát zsákmányoltak az akció során. Az incidenst követően a hackerek még a McDonald’s Instagram-oldalának biográfiáját is megváltoztatták, hogy dicsekedjenek a sikerükkel, és bejelentették, hogy az „India_X_Kr3w” nevű csoport felelős a követők megtévesztéséért és kifosztásáért.

„Sajnálom, hogy lecsapoltuk a Solanádat, köszönjük a 700 ezer dollárt” – írta az egyik hacker.

A mémérmét hirdető posztokat és a megváltoztatott biográfiát azóta eltávolították, és a fiók visszaállt a normál állapotába.

A McDonald’s a New York Postnak adott nyilatkozatában megerősítette, hogy tudomásuk van az augusztus 21-én bekövetkezett „elszigetelt incidensről,” amely érintette a közösségi médiafiókjaikat.

„Megoldottuk a problémát ezekkel a fiókokkal kapcsolatban, és elnézést kérünk rajongóinktól az esetleges sértő tartalmak miatt” – áll a McDonald’s közleményében.