Egy újabb szakma mehet a kukába: 2025-re olcsóbb lesz sofőr nélküli robotaxival utazni

A Baidu a héten tartotta meg a kiadott második negyedéves gyorsjelentése után a konferenciahívást a befektetőkkel és elemzőkkel. A beszélgetés során az egyik legnagyobb fókuszt kapó téma az önvezető autók fejlesztése volt, és a tervek arról, hogyan képzelik el a Baidu robotaxi szolgáltatás bevezetését.

Az idei évben indította el a Baidu önvezető autók fejlesztésével foglalkozó részlege, az Apollo a robotaxi szolgáltatást. Ezek a járművek már sofőr nélkül működnek Peking és Guangzhou egyes részein”, emelte ki a Yahoo a vállalat fejlesztéseivel kapcsolatban. A Baidu tervei szerint a 2023-ra már több mint 3 millió felhasználó számára szeretnék kínálni a robotaxi szolgáltatást a kiadott jelentés szerint.

A legnagyobb meglepetést a konferenciahívás közben az okozta, hogy a Baidu már most azt jelezte előre, hogy a robotaxi szolgáltatása olcsóbb lesz 2025-re mint a sofőrök által vezetett normál taxiszolgáltatás.

A Baidu vezérigazgató, Robin Li a hívásban elmondta: “Az előrejelzéseink alapján én úgy gondolom, hogy 2025-ben elérjük azt a szintet, amely szerint a robotaxi szolgáltatás teljes költsége alacsonyabb lesz az ember által vezetett taxiszolgáltatásnál. Ezek után a különbség a költségekben még tovább csökken a robotaxi javára.”

Baidu robotaxi

A Baidu robotaxi szolgáltatás fajlagos költsége 2025 nagyot csökken majd

Herman Yu, a vállalat pénzügyi vezérigazgató-helyettese hozzátette, hogy a robotaxik gazdasági mutatói 2025 még tovább javulnak. Ugyanis a normál taxik munkaerő költsége emelkedik, és nem lesznek képesen versenyezni egy technológiai céggel. A Baidu rengeteg adatot gyűjt addigra, javítja a működési hatékonyságát, így a költségek csökkenni fognak.

Li azt is elmondta, hogy “ az ötödik generációs robotaxijaik egy mérföldre vetített költsége 60%-ot esett.Terveik szerint az Apollo Go robotaxiszolgáltatást a következő két-három évben 30 városra akarják kiterjeszteni.

Yu odapiszkált az amerikai versenytársaknak is.” A mi robotaxi szolgáltatásunk már pörgeti a kilométereket, elég csak elmenni Peking Shougang Park részébe, hogy megbizonyosodjunk róla. Ezt az amerikai székhelyű versenytársaink még nem mondhatják el magukról. Emellett mi vagyunk a második olyan önvezető autókat gyártó vállalat a világon, akinél már működik egy olyan autó, ahol nincs sofőr a vezetőülésben.

Hozzátette: “Úgy gondolom, hogy ez egyértelműen bizonyítja, hogy az elmúlt években összegyűjtött tapasztalatokat ki tudtuk használni a fejlesztésben. Ez a tény lehetővé tette, hogy megkapjuk az engedélyeket, és valóban éles körülmények között kezdjük el a tesztelést. Ez egy publikus szolgáltatás már, bárki kipróbálhatja. Bátorítok mindenkit, hogy nézze meg, hogyan működik egy önvezető autó sofőr nélkül.”