Masszívan növekszik a Brave böngésző felhasználói bázisa

Nagy örömhírről számolt be nemrégiben X-en az adatvédelmet és anonimitást támogató Brave böngészője. A Brave társalapítója és vezérigazgatója, Brendan Eich arról posztolt, hogy a Brave napi aktív felhasználóinak száma a szeptember 1%-os növekedés után már átlépte a 30 milliót. A havi aktív felhasználói szám pedig már 83 millió felett az úgynevezett történelmi alapú kalkuláció szerint. A Brave adatvédelemre összpontosító keresőmotorja, a Brave Search szintén jelentős növekedést ért el a múlt hónapban.

Átlépte gyanis a motor az 1 milliárd lekérdezést percenként (QPM). Éves szinten a percenkénti lekérdezések száma megközelítette a 12 milliárdot, miután 8,4%-kal nőtt. Eich adatai szerint a nem Brave böngészős felhasználóktól származó QPM a teljes QPM mintegy 8%-át teszi ki.

A Brave növekedése töretlen

A nyílt forráskódú böngésző az indítása óta folyamatosan növekszik, az Eich által a projekt átláthatóság iránti elkötelezettség részeként közzétett rendszeres havi statisztikák szerint. A Brave, amely ingyenes webböngészőként, beépített reklámblokkolással működik, a Brave attention coin (BAT) nevű kriptopénzre támaszkodik, hogy az alkotói piacterét működtesse. A böngésző felhasználói a magánszférát tiszteletben tartó hirdetések megtekintéséért BAT-ot kaphatnak. Ezeket a tokeneket kedvenc tartalmaik támogatásához használhatják el. A böngésző idővel kibővült a mesterséges intelligencia (AI) funkciók támogatásával is. Beleértve a Leo nevű asszisztenst, valamint a fizetős csomagban foglalt virtuális magánhálózatot (VPN). És hát ne felejtsük el a magyar felhasználóknak oly kedves funkciót, amellyel még a mai napig is képes a böngésző blokkolni a YouTube reklámokat.