A Manchester United bejelentette Web3-as futballjátékának elindítását

Az utóbbi évek sikertelensége ellenére a Manchester United még mindig a világ egyik legnagyobb és legértékesebb futballbrandje és az angol labdarúgás egyik legsikeresebb csapata. A klub régóta nyitott a kriptovaluták és a blokklánc-technológia felé, amit szponzorációk, partnerségek, fan tokenek és fizetési megoldások jellemeznek. Ezt emeli még magasabb szintre a csapat legújabb bejelentése.

A Manchester United és a Tezos bejelentette, hogy elindítják legújabb, Web3 alapú játékukat, melyben a rajingók a klub játékosait irányíthatják valós idejű statisztikák alapján. Várakozásaik szerint a játék tovább növeli a rajongók elköteleződését a klub iránt, és ezáltal megismerkedhetnek a blokklánc világával.

Fantasy United, a Web3 futballjáték

A Manchester United labdarúgó-csapata a 2024-25-ös szezonra elindítja a Web3 alapú futballjátékát, a „Fantasy United”-et, amit a Tezos blokkláncán működtetnek majd. A játék valós idejű statisztikákat tartalmaz a játékosokról készült kártyákon, amiken a férfi csapat összes játékosa szerepel. A kártyákat classic (klasszikus), rare (ritka) és ultra-rare (nagyon ritka) változatokkal készítik el az érték növelése érdekében.

A játékosok célja a kártyák kereskedésével minél értékesebb öt fős csapat felállítása, amivel kiállhatnak barátaik ellen, részt vehetnek minibajnokságokban és pontokat szerezhetnek a játékosok valós teljesítménye alapján.

„A játékosok összegyűjthetik a férfi labdarúgó-csapat összes játékosának a kártyáját és valós időben figyelhetik, ahogyan kedvenceik a szezon során fejlődnek. Az összegyűjtött kártyákkal izgalmas fantázia futballmeccseket játszhatnak, amikkel pontokat gyűjthetnek.” – mondta Ronan Joyce, a csapat digitális innovációs igazgatója

Manchester United és a kriptovaluták

A Manchester United, mint sok más sportklub, egyre inkább nyitott arra, hogy kihasználja a kriptovaluták és a blokklánc-technológia nyújtott lehetőségeket szolgáltatásaik modernizálása és bevételeik növelése érdekében. A csapat 2021-ben kötött partnerséget a Fantasy United mögött álló Tezos-szal, ami nemcsak a szponzorációra, hanem a digitális fejlesztésekre is kiterjed.

A két brand együttműködése tovább folytatódik, mivel a Manchester United a Tezos ökoszisztémájának fontos része. A klub célja, hogy az együttműködés adta lehetőségek révén interaktív szolgáltatásokat nyújtson a rajongók számára, ilyen például a klub becenevéből származó „The Devils” digitális kollekció, ami 7777 egyedi NFT-t tartalmaz és olyan jutalmakat rejt, mint airdropok, különböző jutalmak, részvétel az AMA-kon vagy privát eseményeken.

Sunil Singhvi, a Tezos Hub kulturális vezetője szerint a két brand közötti együttműködés célja, hogy a Manchester United szurkolói közelebbről megismerhessék kedvenc csapatukat és mélyebb kapcsolatot alakíthassanak ki azzal. A dinamikusan frissülő gyűjtőkártyák lehetőséget teremtenek arra, hogy játszva követhessék kedvenceik fejlődését és a szezon alakulását.

A kártyák hétdarabos kiszerelése egyébként 3 fontba kerül, a „The Devils” birtokosai pedig korai hozzáférésben részesülhettek.