Luxemburgi herceg, Monika Bacardi és 200 000 feliratkozó a TaTaTu tokenértékesítés során
Két óra alatt több mint 200 000 ember iratkozott fel a Tatatu app alfa verziójára.
A kriptosok imádják a Lamborghinit.
Annyira szeretik, hogy egy mozigyártásra szakosodott startup, amely egyik debüt filmjét a legendás autógyártóról készíti, privát token értékesítés során 575$ millió dollár értékű TTU tokent értékesített.
A startup így a 2017 óta terebélyesedő ICO-mánia harmadik legsikeresebb projektjévé lépett elő és csak a Telegram illetve az EOS ICO-ja előzi meg.
Kicsit őrültnek tűnik a szám, különösen egy olyan cégtől, amelynek egyáltalán nincs előtörténete a kriptopénzek világában.
„Meglepően nagy számnak tűnik, ha átlagos kriptogazdasági környezetbe, azaz túlkínálatos és medvés kriptopiaci kontextusba helyezzük, ahol a befektetők tipikusan kriptoban fektetnek be és nem fiat pénzben. De szerintünk egyáltalán nem az.” fejtette ki Allan Cassis, a Lvna Capital CEO-ja. Cassis családja szintén beszállt a tokenvásárlásba, mesélte a Coindesknek.
Kifejtette, hogy ez egy újfajta kriptobefektetői csoportot feltételez:„Ez új pénz megjelenését jelzi akkor, mikor mindenki az intézményi befektetők bitcoinos befektetéseinek késlekedését tapasztalja.”
És valószínűleg így is van az új pénz tekintetében ugyanis a befektetés egy része az európai arisztokrata és nemesi családoktól származik, mint luxemburgi Félix hercegtől (második a luxemburgi örökösödési sorrendben) és Monika Bacardi családjától, akik a híres likőrgyár a Bacardi Limited tulajdonosai (Monika Bacardi 100 milliós befektetési ígéretéről egy Medium blogbejegyzésből tudunk).
Emellett a kriptovilágban jól ismert befektetői nagykutyák is beszálltak, befektetőként a Blocktower Capital, tanácsadóként pedig az említett Lvna Capital van jelen. A TaTaTu nem aprózza el a célját ugyanis többet akar, mint mezei mozigyáros lenni.
A saját videotartalmon túl a TaTaTu egy tokenen alapuló igény szerint hozzáférhető videó streaming platformot kíván létrehozni a Netflix-szel való versengés szellemében. A hivatalos sajtóközlemény szerint a pénzügyi forrásokat platformépítésre, a közönség felépítésére és egy olyan hirdetésekből fenntartott szolgáltatás promóciójára költik, amely a bevételeket megossza a nézőkkel.
A [befektetői] reakció további megerősítésként szolgál számunkra, hogy a saját tartalom vásárlása és előállítása, amit a platformon tudnak fogyasztani a nézők, valamint az ezért kapott TTU token jutalom, egy mindenki számára előnyös megoldás.
Ennek ellenére van pár érdekesség, ami óvatosságra ad okot.
A hatalmas sikerrel záruló befektetési körök alapból sokakat elbátoríthatnak, továbbá a celebi magasságokban röpködő támogatók és tanácsadók (Morgan Stanley, Facebook potentátok) megjelenése szintén inkább a vigyázat feliratot csapja ki: gondoljunk csak a Mayweather bokszoló által támogatott scam projektekre. Ráadásul számos apróság van – beleértve a helyesírási hibákat a weboldalon, a fehér könyvben és a sajtóközleményben -, ami fokozza egy átlagos, ICO-kon edződött mezei kriptopénzes figura befektetési hajlandóságát (a helyesírási hibákat általában a csalók védjegyének tekintjük).
De tán az egyik legnagyobb, az ICO iparral szembemenő újítás, hogy a fehér könyv nem részletezi, hogy tulajdonképpen mennyi tokent is bocsát ki a TaTaTu, illetve lesz a még egyáltalán tokenkibocsátás.
Ehelyett a fehér könyv elismeri, hogy az ethereum alapú tokenek 57%-át különítették el a magánértékesítésre. Ezek alapján persze a matek könnyű és egy kicsit több mint 1 milliárd dollárnyi tokenkínálatot feltételez.
Ari Paul, aki egyébként nem egyszer lett a kriptoközösség bohóca Twitteres kommentjeivel (és ugye egy 140 millió dolláros befektetési alapon csücsül) a Coindesk kérdésére a TaTaTu projektben való részvétel kapcsán kissé triviális választ adott:
Izgatottan várom azokat a projekteket, amelyek a kriptopénzeket a jelenlegi kevesebb, mint 0,5-os tulajdonosi körből a mainstream népesség felé katapultálják.
A projekt kétségtelenül ambiciózus és a hivatalos sajtóközlemény alapján nem csak a bálna befektetők, de az átlagos felhasználók körében is sikerre számíthat.
A június 15-én kiadott alfa verziót 500-an tesztelhetik, miközben a sajtóközlemény alapján több mint 200 000 felhasználó iratkozott fel a várakozólistára.
A korai felhasználók a platform tesztelésével fognak tokeneket keresni és hasonlóan más tartalomszolgáltató platformokhoz, mint például a Steemit, ezek a nagyon korai résztvevők fognak a legbusásabb token jutalmakban részesülni, már ha az új protokoll a tervek szerint működik.
A projekt prioritása elsősorban a tartalmon mint a technológián lesz. A fehér könyv szerint az összegyűjtött források 15 százaléka kerül felhasználásra a kezdeti fázisban, amibe beleértendő a szoftverfejlesztés is. Ezalatt 35 százalék megy felhasználószám növelésre és további 35 százalék megy el tartalomgyűjtésre. Végül a maradék 15 százalékból tervezik hirdetni a projektet.
Első osztályú tartalomból nem lesz hiány: a már említett lambós film mellett egy a Jeremy Renner (Bosszúállók – Sólyomszem) nevével jegyzett dokumentumfilmet is kínál a platform.
És hogy a pénz mire elég, az majd kiderül. De olyan versenytársak mellett mint a NetFlix, YouTube és Vimeo, előfordulhat, hogy nem sokra.