A L’Oréal a mesterséges intelligencia segítségével újradefiniálja a kozmetikai ipart

A L’Oréal és az IBM egyesíti erőit, hogy a generatív mesterséges intelligencia (AI) segítségével újradefiniálják a kozmetikai fenntarthatóságot.

A L’Oréal stratégiai szövetséget kötött az IBM-mel a generatív mesterséges intelligenciában (GenAI) rejlő lehetőségek kiaknázása érdekében, azzal a céllal, hogy gyökeresen átalakítsa a kozmetikai ipart. Az élvonalbeli innováció példájaként szolgáló partnerség célja egy testre szabott AI-modell kifejlesztése a vállalat kutatásának és innovációjának (K+I) felgyorsításáért. Konkrétan a fenntarthatóbb és személyre szabottabb formulákra összpontosítana a francia társaság.

Az együttműködés középpontjában az anyaghulladék és az energiafogyasztás csökkentése áll. A kifejezetten a kozmetikai ipar számára kifejlesztett, személyre szabott megoldás a formulák és összetevők hatalmas adatbázisának elemzésére szolgál. Ez a fejlett technológia nemcsak az új termékek fejlesztésének sebességét fogja javítani, hanem lehetővé teszi a meglévő termékek megújuló anyagokkal és környezetbarátabb módszerekkel történő újradefiniálását is.

Stéphane Ortiz, a L’Oréal innovációs és termékfejlesztési vezetője szerint ez a kezdeményezés egy szélesebb körű digitális átalakulási program része:

„Az IBM-mel való partnerség lehetővé teszi számunkra, hogy kiterjesszük innovációs megoldásainkat, biztosítva, hogy termékeink ne csak személyre szabottak legyenek, hanem a legmagasabb fenntarthatósági normáknak is megfeleljenek.”

A partnerség egyik leginnovatívabb aspektusa az a lehetőség, hogy mélyebb betekintést nyerhetünk a megújuló összetevők hatásába a kozmetikai készítményekben. Ezzel nemcsak a termékminőséget javíthatja a cég, hanem jelentősen csökkentheti az iparág környezeti hatását is.

További érdekes cikkeink: