Londonban vége a kriptoreklámoknak, a felügyelet lecsapott a Flokira

A Floki Inu (FLOKI) hirdetései miatt a hatóságok betiltják a kriptopénzzel kapcsolatos reklámokat Londonban.

A brit hatóságok állítólag felszólították a Transport for London (TfL) vállalatot, hogy ne engedélyezze a kriptopénzreklámokat a város különféle tömegközlekedési eszközein. A lépés azután történt, hogy a Floki Inu – Elon Musk kiskutyájáról elnevezett mémcoin – az elmúlt hetekben a város metróállomásain, buszain és vonatain jelent meg.

A kriptohirdetések etikátlanok

„Lemaradtál a Doge-ról? Szerezz be Floki-t” – ez a szlogen jelent meg a múlt hónap végén néhány londoni metróállomáson és emeletes buszon. A Floki Inu mémérme mögött álló csapat 1,5 millió dollárt költött a token reklámaira, hogy a brit társadalom figyelmét felhívja az új kriptopénzre.

Az eszköz közelmúltbeli árfolyam-emelkedése ellenére sokan spekulatív, megfelelő szabályozást nélkülöző digitális valutának tartják. Ráadásul Európa egyik legnagyobb városában való nyílt reklámozása komoly veszteséget okozhat egyeseknek, akik nincsenek tisztában az efféle eszközökkel kapcsolatos potenciális kockázatokkal.

Ezért a londoni közlekedési hatóság a legfrissebb jelentések szerint úgy döntött, hogy lecsap az ilyen hirdetésekre. Chris Reader, a helyi önkormányzat kereskedelmi médiáért felelős vezetője mindenkit arról biztosított, hogy a kriptopénzeknek mostantól alapos vizsgálaton kell átesniük, ha a fejlesztőik reklámozni szeretnék azokat a városban.

A Tfl vállalat arra is felhívta a figyelmet, hogy semmilyen kétes eszközt nem lehet hirdetni a platformjain, utalva ezzel a Floki Inu-hoz hasonló mémérmék ellentmondásos jellegére.

Sian Berry, a Zöld Párt londoni közgyűlési képviselője is megszólalt az ügyben, aki úgy vélekedett, hogy a kriptopénzreklámok „etikátlanok”.

Nincs több Luno hirdetés sem

Nem ez az első alkalom, hogy digitális eszközökre vonatkozó hirdetés bukkan fel az angol városban. Ez év elején a Luno kriptopénz alkalmazás azzal hívta fel magára a brit szabályozó hatóságok figyelmét, hogy a tömegközlekedési eszközökön az alábbi közleményt jelenítette meg: „Ha bitcoint látsz a metrón, itt az ideje vásárolni”.

A reklámszabályozó hatóság (ASA) gyorsan reagált, és betiltotta a hirdetéseket. A felügyelet arra figyelmeztetett, hogy az ilyen marketingfogásokkal a tapasztalatlan befektetőket olyan terepre csalogatják, amit nem ismernek.

„Arra a következtetésre jutottunk, hogy a reklám felelőtlenül azt sugallta, hogy a Luno segítségével történő bitcoin befektetés egyszerű és könnyű, különösen annak fényében, hogy a megszólított közönség, a nagyközönség valószínűleg tapasztalatlan a kriptovaluták terén.”