Lehetővé vált az NFT-k posztolása az Instagramon és a Facebookon

A közösségi médiaóriás Meta bejelentette, hogy integrálta a nem-helyettesíthető-tokeneket (NFT) a Facebookra. Hozzátette, hogy az NFT-k készítői mostantól a Facebookon és az Instagramon keresztül is bemutathatják digitális gyűjteményeiket.

Ahogyan azt korábban megírtuk, a Zuckerberg birtokában álló cég már egy ideje dolgozik az NFT-k implementálásán a közösségi médiába. A kitűzött cél elérve, a Meta most lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy NFT-ket posztoljanak a Facebookon és az Instagramon keresztül.

Egy hétfőn (2022. augusztus 29.) közzétett blogbejegyzésben a Meta elárulta, hogy a felhasználók összekapcsolhatják digitális pénztárcájukat akár a Facebookkal, akár az Instagrammal. Ezáltal lehetővé válik az NFT-k közzétételét mindkét platformon. Többek között a Coinbase wallet és a MetaMask wallet is a közösségi platform által támogatott és elfogadott tárcák közé tartozik.

A Meta korábban azt közölte, hogy az NFT-k készítői és a vállalkozások 100 afrikai, közel-keleti, ázsiai-csendes-óceáni és amerikai országban tudják majd megjeleníteni digitális gyűjteményeiket az Instagramon. Akkor a közösségi médiaóriás azt állította, hogy a platform támogatni fogja az Ethereum, a Polygon és a Flow blokkláncokat az Instagramon. A harmadik féltől származó pénztárcák közül a Trust Wallet, a Rainbow Wallet, a Coinbase Wallet, a Dapper Wallet és a MetaMask Wallet is támogatott.

Az NFT-k közösségi médiaalkalmazásokon való megosztásának lehetősége először az Instagramon indult el egy próbaverzióval, amelyet az Egyesült Államokban kiválasztott alkotók és gyűjtők végeztek. Eközben a Meta folyamatos kiterjesztése a funkcióra, a Facebookra és az Egyesült Államokon kívüli felhasználókra is, a vállalat azon terveit bizonyítja, hogy széles körű hozzáférést biztosít az NFT-khez. Egy májusi nyilatkozat szerint:
„Az NFT-k támogatásának kiépítésével az a célunk, hogy javítsuk a hozzáférhetőséget, csökkentsük a belépési korlátokat, és segítsünk abban, hogy az NFT-tér minden közösség számára befogadóbbá váljon”.

Az NFT-piac valóban rá is szorul a népszerűsítésre..

Míg más platformok, például a Twitter és a Reddit az NFT-alapú avatarokra összpontosítottak, a Meta szélesebb közönséget próbál elérni. Ezt olyan funkciók bevezetésével tervezi, amelyek lehetővé teszik, hogy az emberek posztokon keresztül mutassák meg digitális gyűjteményeiket. A vállalat terve az, hogy minden nagyobb blokkláncot és pénztárcát támogasson. Így több kripto-népszerűsítő ember mutathatja meg digitális művészetét egy mainstream platformon. Másrészt a kíváncsi emberek ugyanúgy megnézhetik az NFT-s posztokat, mint a többi posztot a hírfolyamukban, így többet tudhatnak meg róluk.

A művészek egyébként már jóval azelőtt posztolták NFT-alkotásaikat az Instagramon, hogy a platform elkezdte volna támogatni őket. A vállalat tehát megpróbált bevételt kovácsolni azzal, hogy hosszú távú ütemtervet készített az alkotók támogatására. Májusban az Instagram vezetője, Adam Mosseri azt mondta, hogy a vállalat vizsgálja a digitális gyűjtemények értékesítését, hogy az alkotóknak legyen egy újabb lehetőségük a pénzkeresésre. A vállalat kifejezte azt a vágyát is, hogy egy digitális művészeti piacteret hozzon létre. Ezen keresztül a metaverzumban lévő tárgyakat lehetne megvásárolni.

A bejelentés éppen akkor érkezik, amikor az NFT-k iránti érdeklődés lassulni látszik. A CoinGecko által összeállított adatok szerint az OpenSea NFT tranzakciós volumene 99%-kal esett vissza a csúcsszinthez képest, ami lényegében a vezető NFT piacteret korábbi önmagának árnyékává tette. Május 1-jén a piactéren több mint 2,7 milliárd dollárnyi tranzakciót bonyolítottak le. Ezzel szemben a múltheti vasárnapon a tranzakciók értéke csupán 9,34 millió dollár volt. A Dune Analytics egy másik nyomkövetője megmutatja, hogy az értékesítési volumen mennyire esett vissza a csúcshoz képest.

Facebookon, NFT, Meta