Lehet, hogy a közösségi token lesz a következő nagy dobás?
A közösségi tokenek – egy egyén, márkanév vagy közösség hírnevével fémjelzett tokenek – egyre vonzóbbá válnak. Egyesek úgy vélik, hogy ez lehet a következő nagy dobás a kriptovaluta közösségben. De mik ezek, és miért igyekeznek a művészek, zenészek és közösségi média influenszerei tokenizálni munkájukat azért, hogy elajándékozzák vagy eladhassák őket követőiknek?
A közösségi tokenek kissé eltérnek az elmúlt pár hónapban megjelent DeFi tokenek sokaságától. A „tulajdonosi gazdaság – ownership economy” elvére építenek, azzal a feltevéssel, hogy egy közösség holnap értékesebb lesz, mint ma.
A tokenekkel a rajongók közelebb kerülnek kedvencükhöz
Az alkotók pénzzé tehetik munkájukat nem helyettesítő tokenként (NFT) vagy közösségi tokeneként, a támogatók pedig valamit adhatnak cserébe, hogy kimutassák hűségüket. Az influenszerek azért csinálnak saját tokeneket, hogy jutalomként kínálják fel őket, vagy eladják őket és ezáltal többletbevételt szerezzenek.
Cooper Turley az Audius-tól kifejtette:
„A közösségi tokenek nemcsak azt teszik lehetővé, hogy kedvenc művészeddel közös pénzügyi javakat ossz meg, hanem többszintű, tokenizált hozzáférést is biztosítanak az aktív hozzájárulások révén.”
Például Laura Driskill művész egy népszerű Instagram-csatornát üzemeltet. Autonomous Sensory Meridian Response (ASMR) című videó-sorozatának témája a pihenés és alvás elősegítése. Most létrehozta saját TINGLE nevű ERC-20 közösségi tokenjét követői számára.
RAC, a Grammy-díjas művész, más néven André Allen Anjos nemrég bemutatta a Zora-val létrehozott tokenét. A Zora egy platform a művészek, alkotók és márkák számára saját piacuk kialakításához. A tokent a különböző kapcsolódó platformok előfizetőinek fogják kiosztani, amit különféle jutalmakhoz és exkluzív tartalmakhoz való hozzáféréshez használhatnak fel. RAC kijelentette:
„A kripto lehetővé teszi a közösségek számára, hogy megragadják az általuk létrehozott értéket, ahelyett, hogy a már létező platformok segítségére szorulnának. A $RAC token egy aktív kísérlet ennek kipróbálására.”
A new york-i székhelyű startup, a Roll egy lépéssel továbblépett azáltal, hogy felajánlotta Ethereum-alapú márkázott digitális tokenek, azaz „közösségi pénz” létrehozását az influenszerek és alkotók számára.
Körülbelül 160 közösségi tokent kínálnak jelenleg a Roll-on, és a számuk napról-napra növekszik. A rapperektől kezdve az NBA sztárjain át a vállalkozókig mindenki kísérletezik ezzel a legújabb módszerrel, amivel munkájukat pénzzé teszik és a közösségi összetartást szeretnék ösztönözni.
A ‘tokenomika’ az alkotó célkitűzéseitől függően változik, de mindegyikben van egy közös vonás; a résztvevők mindegyike pénzügyi kitettséggel rendelkezik és közösen részesednek a növekedésből is.