Vaj van az Amazon füle mögött: Igazából már minden termék kínai?

Shein, Temu, Aliexpress, Amazon – mi a közös ezekben a népszerű webáruházakban? A helyes válasz a silány minőségű és megkérdőjelezhető összetételű, kínai termékek árusítása, no de várjunk csak – mit keres a felsorolásban az Amazon? 

A Jungle Scout által végzett és az ECDB által közzétett felmérés szerint a nagy- és kiskereskedők által az Amazonon értékesített termékek több mint 70 százalékát Kínában gyártják.

Az Amazon felületén értékesített árucikkek második legnagyobb előállítója az Amerikai Egyesült Államok, ami az e-kereskedelmi óriás által eladott összes áru 30 százalékát termeli.

Infographic: Made in China, Sold on Amazon | Statista

A Statista adatgyűjtésre specializálódott platform munkatársa, Anna Fleck elmondása szerint ezek a számok jól szemléltetik Kína kulcsfontosságú szerepét az Amazon üzleti tevékenysége szempontjából.

Ugyanakkor a kínai vállalatok, mint például a Pinduoduo Group, most már maguk is megpróbálnak Kínából származó termékeket közvetlenül a nyugati vásárlóknak értékesíteni. Ezzel pedig egyre nagyobb sikereket érnek el, ahogy azt a Temu e-kereskedelmi alkalmazás példája is mutatja.

Médiaértesülések szerint az Amazon újabban azt tervezi, hogy elindítja a saját költséghatékony termékvonalát. Egy, a CNBC által látott prezentációból kiderült, hogy az új áruház márka nélküli termékeket kínál majd, amelyek ára várhatóan 20 dollár alatt lesz.

Az említett tételek között szerepelnek majd masszázs eszközök, fitnesz súlyzók és telefontokok. A Temuhoz hasonlóan a termékeket közvetlenül a kínai eladók szállítják majd le a vevőknek.

A Shein és a Temu elképesztő népszerűségnek örvend Európában s ezt a helyi nagyvállalatok forgalma meg is sínylette, így érthető, hogy az Amazon is próbálja menteni a menthetőt.