Leállt az internet: káosz az egész világon
Globális leállásokat okoz egy eddig ismeretlen informatikai hiba. Probléma van a repülőtereken, a médiában, a közintézményekben és a pénzintézetekben.
Július 19-én reggel egy informatikai hiba miatt káosz alakult ki a világ szinte minden részén a repülőtereken, bankokban és vasúttársaságoknál. A Microsoft összeomlását is több országból jelentették, több amerikai államban a 911-es segélyhívó rendszer sem működik, valamint a nemzetközi légitársaságok, bankok és médiumok is fennakadásokról számolnak be.
Később az európai repülőterek és a légitársaságok is jelezték, hogy probléma van az utasfelvételnél. Úgy tudni, hogy a londoni tőzsdén is fennakadások vannak, amit feltehetően a Microsoft Azure felhőszolgáltatása okoz. Nemrég a Ryanair azt írta a Facebookon és a mobilos applikációjában, hogy az online becsekkolás nem működik, ezért arra kérte az utasokat, hogy folyamatosan ellenőrizzék a járataikat, és ha kell, csekkoljanak be a reptéren.
A felhasználók Ausztráliából, Új-Zélandról, Indiából és még Japánból is jeleztek problémát. Troy Hunt, kiberbiztonsági kutató az X-en közzétett bejegyzésében azt írta, hogy „valami nagyon furcsa dolog történik most”, és a világ minden táján többen arra panaszkodtak, hogy Windows számítógépeik hirtelen a „kék halál képernyőjét” mutatják, és helyreállítási módba léptek.
A kiberbiztonsági mérnökök a Crowdstrike vírusirtó szoftverrel kapcsolatos problémára mutattak rá, amely a jelek szerint a számítógépek összeomlását okozta.
Senad Aruc, az Imperum kiberkutató cég alapítója a „Crowdstrike Doom’s Day”-ként jellemezte az incidenst.
A Crowdstrike a weboldalán közzétett bejegyzésében azt írta: „A Crowdstrike tudomást szerzett a Falcon Sensorral kapcsolatos, Windowson bekövetkező összeomlásokról”.
A Crowdstrike a kiberbiztonsági piac jelentős, kevés versenytárssal rendelkező szereplője, amely akkor vált híressé, amikor megerősítette, hogy Oroszország 2015-ben és 2016-ban feltörte az amerikai Demokrata Nemzeti Bizottság platformját.