A KuCoin zárolná a felhasználói alapokat?
A KuCoin kriptotőzsde válaszolt a Reddit közösségi média platformon megjelent állításokra, amelyek szerint a felhasználók nem tudják kivenni a tőzsdéről a pénzüket.
Február 21-én több Reddit-felhasználó kiposztolta a KuCoin subredditjére, hogy nem tudják kivenni a pénzüket a tőzsdéről. Az egyik Redditor egyenesen azt állította, hogy már négy hónapja zárolva vannak az alapjai. A felhasználó elmondása szerint már minden információt megadott, amit a KuCoin a feloldáshoz kért, de mégsem történt semmilyen intézkedés a tőzsde részéről.
Egy másik Redditor arról számolt be, hogy két hónapja blokkolták a fiókját. A felhasználó azt állítja, hogy amikor számon kérte a tőzsdét, a KuCoin „komoly vádakat” fogalmazott meg válaszul, azt állítva, hogy jelentést kaptak arról, hogy a fiókot különböző bűncselekményekhez használták, például csaláshoz, tokenlopáshoz vagy hackertámadáshoz, és erről elegendő bizonyítékkal rendelkeznek. A Reddit-felhasználó azonban nem kapott semmilyen konkrét információt a tőzsdétől a feltételezett bűncselekményekről.
Másvalaki arról panaszkodott, hogy a tőzsde 30 000 dollár értékű Monero tokenjét fagyasztotta be, míg a közösségi platform egy másik tagja annak ellenére sem tud pénzt kivenni, hogy hitelesített fiókját már évek óta használja.
A Redditen közzétett panaszok természetesen beindították a felhasználók közötti beszélgetéseket és spekulációkat az esetek hátterében meghúzódó okokról. Néhányan úgy gondolják, hogy a probléma a „Know Your Customer” ellenőrzésekkel lehet összefüggésben, míg mások azt tanácsolták a felhasználóknak, hogy „meneküljenek” a platformról, hogy elkerüljék a digitális eszközeikkel kapcsolatos lehetséges problémákat.
A KuCoin válaszol a spekulációkra
A KuCoin azonban biztosította a felhasználókat, hogy már dolgozik a subredditjén jelentett problémák megoldásán. Eden Gao, a KuCoin globális közönségkapcsolati és márkaépítési munkatársa azt nyilatkozta, hogy a Redditen közzétett négy eset mindegyikében a moderátorok már kapcsolatba léptek a felhasználókkal. Gao elmagyarázta, hogy a tőzsde igyekszik tisztázni a történteket, és minden esethez kínál megoldást. A KuCoin képviselője hozzátette:
„Megjegyezzük, hogy a KuCoin nem fagyasztja be a felhasználói fiókokat, és nem tiltja el a felhasználókat eszközeik kezelésétől sem. A felhasználói biztonság növelése érdekében a KuCoin átfogó kockázatkezelési rendszert alkalmaz és önkéntesen együttműködik a hatóságokkal vagy a törvényvégrehajtó szervezetekkel világszerte, hogy javítsa gyakorlatát.”
A KuCoin képviselője azt is megemlítette, hogy mivel a tőzsdének világszerte 31 millió felhasználója van, néhány felhasználó „tapasztalhat némi zavart” a megfeleltetési folyamat során. Azonban Gao biztosította a platform felhasználói közösségét, hogy a KuCoin kijelölt támogatási munkatársakkal rendelkezik a különböző közösségi oldalakon, például az X-en, a Telegramon, a Redditen és más platformokon, hogy a lehető leghamarabb kezelhessék a felmerülő panaszokat.