Kriptovalutával jutalmazná felhasználóit a lehallgatásért egy app
Azt már mindannyian tapasztalhattuk, hogy amint valamiről írásban vagy akár szóban említést teszünk, azonnal a témához kapcsolódó hirdetések jelennek meg a közösségi médiák felületein. És bár a vállalatok váltig állítják, hogy nem használják fel kedvelt alkalmazásainkat hirdetési célból, mindannyian tudjuk, hogy ez nem teljesen így van. A legutóbb, felhagyva mindenféle titkolózással, egy koncepcióalkalmazás öntött olajat a tűzre azzal, hogy nyíltan kimondta: a szó szoros értelmében lehallgatna bennünket, és kriptovalutával jutalmazná, ha beépítenénk beszélgetéseinkbe egy-egy szponzorált márkanevet.
A koncepcióalkalmazást maga Matt Reed tervezte, a Red Pepper aktív technológusa, aki nemrégiben egy olyan eszközt is elkészített, mellyel megalkothatjuk saját digitális énünket, így nem szükséges a Zoom videóhívások előtt ülnünk egész nap – digitális ikrünk megteszi helyettünk. Reed legújabb alkotása, a SayPal egyelőre még „fejlesztés alatt áll”, de már gőzerővel dolgoznak azon, hogy egy nap lehetővé tegyék felhasználóik számára, hogy a lehallgatásukért azonnal „kártérítést kapjanak”, méghozzá kriptovalutában.
„A felhasználó engedélye után a SayPal lehallgatja a háttérmikrofon zaját és a fejlett természetes nyelvfeldolgozás előnyeit alkalmazná a kulcsszavak azonosításához. Ha pedig [az alkalmazás] szponzorált márkanevet észlel, a felhasználó jutalmat kap érte. Tehát minél több márkanevet említ, annál nagyobb pénzösszeget kap. Ilyen egyszerű” – nyilatkozta Reed.
Vajon megéri a kockázatot?
Van azonban néhány kivetnivaló a tervben, és még az sem egyértelmű, hogy az app csak mintegy poénnak készült, vagy pedig komolyan gondolták. Például, ha valaki órákon át ismételné a „Quesalupa” vagy a „Big Mac” márkanevet, akkor vajon minden egyes alkalommal pénzjutalmat kapna érte? Szükség van tehát egy komolyabb átgondolásra és szűrőkre, hogy az alkalmazás életképes legyen és márkanevek is hozzájáruljanak az ötlethez. No meg persze arról se feledkezzünk meg, hogy az app valóban minden egyes mondatunkat rögzítené, így felmerül a kérdés, vajon megéri-e a kockázatot.
Itt egy kis ízelítő, miként nézne ki egy Reed által elképzelt világ, ahol az emberek márkanevek kiejtéséből élnek – részlet az Idiokrácia – Hülyék Paradicsoma című filmből: