Kriptovalutát fizet az elektromos Fiat 500 a felelősségteljes sofőröknek

Az új elektromos Fiat 500 a felelősségteljes sofőröket KiriCoin kriptovalutával fogja jutalmazni, amelyet egy erre a célra kialakított piacon költhetnek el az autótulajdonosok.

A Fiat tegnap nyilvánosságra hozott sajtóközleményében és YouTube reklámvideójában az áll, hogy az új elektromos Fiat 500 tulajdonosait kriptovalutával jutalmazzák a „fenntartható vezetési magatartásukért”.

Az új 500, a Fiat első, teljesen elektromos autója, mellyel nemcsak a környezetet védhetik a leendő sofőrök, hanem KiriCoins kriptovalutát is kaphatnak, amelyet a Kiri Technologies közösen fejlesztett ki a Fiat anyavállalatával a Stellintas-szal.

Gabriele Catacchio, a Stellantis elektromos mobilitás programjának vezetője azt nyilatkozta: „Szeretnénk támogatni ügyfeleink környezetbarát viselkedését és exkluzív előnyökkel jutalmazni őket. Az új infotainment információs és szórakoztató rendszerrel felszerelt Fiat 500 vezetésével, a sofőrök KiriCoins-t gyűjthetnek a Fiat alkalmazásába integrált virtuális tárcába.”

Catacchio kifejtette, hogy a vezetési adatok a Kiri felhőszolgáltatásába kerülnek feltöltésre, és automatikusan KiriCoins-á konvertálódnak, mely érmék később különféle termékek és szolgáltatások vásárlására lesznek felhasználhatóak a Kiri saját virtuális piacterén. A legtöbb ökopontot elérő járművezetők emellett további jutalmakat is kaphatnak, például Amazon, Apple, Netflix, Spotify és Zalando utalványok formájában.

A vállalat állításai szerint normál városi vezetés esetén egy új 500 tulajdonosa körülbelül egy KiriCoin-t fog kapni kilométerenként. Átlagosan 10 000 kilométert megtéve a felhasználók körülbelül 150 eurót kereshetnek.

A Kiri 13 európai országban lesz elérhető. A Fiat 500 kereskedelmi menedzsere, Giorgio Neri a közleményben elmondta, hogy az autó egy „mobilitási projektnek a része, amely kriptovalutával jutalmazza az ügyfeleket. A Kiri piactéren pedig olyan divatipari cégek, formatervezők és kiegészítőket gyártók termékei közül válogathatnak a felhasználók, amelyek hisznek a fenntarthatóságban.”

Az autó reklámkampányához a köztudottan környezetvédő Leonardo Di Caprio-t kérte fel a vállalat.